Flatbacksadlar...

L

Loviza

Vad tycker ni om dessa sadlar? Vill gärna ha lite info om hurdan bom dessa har, sväng del rak. Samt jämförbar bomvidd. Tex MW i pessoa motsvarar 30 eller 31 i zaldi etc.

Pessoa legacy
Zaldi star
passier comet
Prestige paris
Frank baines reflex

Funderar på att köpa en zaldi star till unghästen, hyfsat billig sadel, verkar helt ok utseendemässigt i alla fall. och en lite finare till min äldre valack, nu har han en gammal pessoa amo som ligger hyfsat.

Dela gärna med er av era erfarenheter!

Sv: Flatbacksadlar...

jag tykert saldi Ztar är helt okejj.. Jag har en globus nånting.. den är helt underbar ;) letade fört en Zaldi te hästen

Jag har en 2 årig Zaldi star som jag älskar.Den absolut skönaste,mjukaste sadel jag nån gång suttit i.Har provat stuuben men dom tycker jag inte om.

Sen ligger sadeln väldigt bra på mitt fullblod med hög manke och ganska så rund rygg.Så dom saldrana som sagt tycker jag väldigt mkt om.Skulle gärna vilja ha en Zaldi dressyrsadeln också.

Prestige Paris är svängd i bommen, finns i rätt många bomstorlekar och är omställningsbar. 33 är normal i prestigestorlekar.
Själva sadeln tycker jag var bland det mest obekväma man kan sitta i (red i en paris d) men det är en smaksak.
Kan tyvärr inte jämföra den med pessoa, för de har jag ingen erfarenhet av.

Pessoa tycker jag är en skön sadel men ingenting för hästen om den inte är takfomad över ryggen med rel. smal manke.

Prestige Paris är också en skön sadel men känns otroligt kumpig.
Ingen direkt känsla.

Zaldi Star tycker jag kostar för mkt för dess kvalité o hantverk.
Inte mkt att hänga i julgranen och många exemplar är dessutom felsydda eller sneda.

Har ingen erfarenhet av de andra.
Men tror att Frank Baines är en trevlig sadel.
Passier är ett fint hantverk. Vet inte mkt om den sadeln men hör med Centaur.
Hon har haft både legacy o passier

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 719
Senast: Aureola
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Utrustning Finns det någon hoppsadel(eller allround mot hopp) med samma eller väldigt nära samma bomform som en prestige top dressage med bomvidd...
Svar
6
· Visningar
1 453
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 251
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar