Fläta i svansen?

Sv: Fläta i svansen?

vad bra för jag vill helst inte klippa min dams svans på sidorna...så då tycker jag det är snyggt att kunna göra en inbakad fläta på tävling istället!! :D

När jag tävlade dressyr på ridskolan för något år sedan fick jag inte ha flätad svans för det var inte tillåtet! :mad:
I alla fall så sa hon att när hästen har flätad svans kan det få hästen att göra ngt med ryggen eller ngt, lyfta sig lite eller vad det var hon sa. Kommer inte ihåg det så mke eftersom att det var något år sedan, men vet att jag fick inte ha svansen flätade för det kunde påverka hästen helt och hållet eller ngt, hur den rörde sig o massa.... .___. Tycker jag låter lite poff men jag gillar om att man får ha fläta nu, tkr det ser proffsigare ut! :laugh:

Ur TR: "Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet"

Så: Ja, det är tillåtet:)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
484
Senast: mysboll
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 352
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka