flagnar på benen

V

vargadoren

Mitt varmblodssto flagnar på skenbenen vintertid. Veterinären säger att det inte är något att bry sig om utan bara att smörja och hålla mjukt. Men jag skulle nog vilja veta lite mer.Är det någon som varit med om liknande?

Mitt varmblod flagnar på ballarna vintertid. Jag håller efter med helosan. Jag blir själv också jättetorr i huden vintertid så det är väl inget konstigt med det. :)

Har hhon gått på banan? Jag har sett ritigt fula hudproblem på hästar som gått på saltade banor, där man slarvat med att spola bort saltet, det blir ju som frätskador. Kanske har hon råkat ut för något sådant i sin ungdom, och har känslig hud?

Eller att hon har blivit blistrad med flit... Vilket är vanligt inom travet...

"blistring med flit" är vanligt inom travet ?

Kan du beskriva lite mer exakt vad du menar ?
Menar du användning av liniment som har en lätt blistrande effekt (inhandlas i välsorterade Ridsportaffärer ) eller menar du otillåtna medel som praktiskt taget bränner sönder benen eller vad ?
Enda gången jag sett ett fall av otillåten blistring med skador på benen var på en hopphäst.....därmed inte sagt att
det är vanligt inom ridsporten.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur