Flagnande ögonlock?

gammalek

Trådstartare
Sedan ett par veckor tillbaka har mitt ena ögonlock börjat flagna. Varje morgon när jag vaknar är det sjok av hud som har lossnat. Huden är röd, lite svullen och rynkig. Det är bättre vissa dagar, sämre andra. Jag har bytt hudkräm och andra produkter men det har inte blivit någon skillnad.

Nu när jag provat det jag kan, ska jag ringa VC. Ville bara höra om någon annan har haft problem med liknande?

Sedan ett par veckor tillbaka har mitt ena ögonlock börjat flagna. Varje morgon när jag vaknar är det sjok av hud som har lossnat. Huden är röd, lite svullen och rynkig. Det är bättre vissa dagar, sämre andra. Jag har bytt hudkräm och andra produkter men det har inte blivit någon skillnad.

Nu när jag provat det jag kan, ska jag ringa VC. Ville bara höra om någon annan har haft problem med liknande?
Jag fick en obalans i hyn för många år sedan, troligen pga stress och fick liknande symptom. Det var nån svamp som orsakade det hela men efter behandling försvann det helt.

Jag har eksem på ögonlocken. Framförallt det högra.
Behandlar med protopic. Först fick jag ficotril men det hjälpte inte.

Prata med läkaren. Det är skitjobbigt med ögonlocksproblem!

Ring VC, det låter som någon form av eksem. Testa inte kortison på egen hand, det finns eksem som blir värre av det (perioral dermatit som jag har).

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 541
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Är det någon här som har erfarenhet av Ockelbosjukan? Jag fick diagnosen i mitten på augusti och jag skulle gärna höra andras...
Svar
13
· Visningar
2 333
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag och en vän blir inte kloka på detta! Jag hade problem med torsk när jag ammade dottern. Körde jag med vishyvatten innan och efter...
2
Svar
30
· Visningar
5 886
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar