Flagglina?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 7 329

tanten

Trådstartare
Som ny ägare av en flaggstång har jag letat efter flagglina. Hittills förgäves.

Var, var, var saluförs flagglina och krokar? Närde först ett hopp om Ö&B eftersom de säljer flaggor. Men nej. Lina för de inte.

Så, allvetande buke, ge mig tips var jag ska leta.

Sv: Flagglina?

Google säger Jula, Biltema, Beijer, Bauhaus när jag sökte.

Så byggvaruhus, hm kanske coop kan ha på sin byggavdelning?

Senast ändrad:

Tack till er bägge! Nu vet jag var jag ska leta.

Kände mig ganska dum när jag inte ens kunde föreställa mig var sådant skulle finnas....

Nu har jag varit på JULA och skaffat lina och krokar.

Nästa problem. Hur fäster jag flaggan i krokarna? Eller snarare krokarna i flaggan..

Krokarna/clipsen är av plast med ett hål och en "ögla" som är öppen för att fästa en motsvarande ögla. På min flagga finns en repögla. Hur sätter jag fast plastkroken i flaggan? Karbinhake??

Kroken på linan är ju bara att knyta fast. Men kroken på flagan?

Många frågor. Kliar mig i huvudet och fattar inte.

Det borde väl fungera med karbinhake, på den flaggan jag hissade tror jag det satt krokar/clips i flaggan med (men jag är osäker, jag höll i flaggan så den inte nuddade marken och fick sen stiga tillbaka och ställa mig och göra honnör)

KL

Vill bara berätta att jag löst det nu.
Hittade små, små rostfria schackel på Ö&B. Dessa ska sitta på flaggan och hålla clipset. Blir finfint.

Tack för alla tankar och råd!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 898
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 257
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 902
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka