Flagglina?

tanten

Trådstartare
Som ny ägare av en flaggstång har jag letat efter flagglina. Hittills förgäves.

Var, var, var saluförs flagglina och krokar? Närde först ett hopp om Ö&B eftersom de säljer flaggor. Men nej. Lina för de inte.

Så, allvetande buke, ge mig tips var jag ska leta.
 
Sv: Flagglina?

Google säger Jula, Biltema, Beijer, Bauhaus när jag sökte.

Så byggvaruhus, hm kanske coop kan ha på sin byggavdelning?
 
Senast ändrad:
Sv: Flagglina?

Tack till er bägge! Nu vet jag var jag ska leta.

Kände mig ganska dum när jag inte ens kunde föreställa mig var sådant skulle finnas....
 
Sv: Flagglina?

Nu har jag varit på JULA och skaffat lina och krokar.

Nästa problem. Hur fäster jag flaggan i krokarna? Eller snarare krokarna i flaggan..

Krokarna/clipsen är av plast med ett hål och en "ögla" som är öppen för att fästa en motsvarande ögla. På min flagga finns en repögla. Hur sätter jag fast plastkroken i flaggan? Karbinhake??

Kroken på linan är ju bara att knyta fast. Men kroken på flagan?

Många frågor. Kliar mig i huvudet och fattar inte.
 
Sv: Flagglina?

Det borde väl fungera med karbinhake, på den flaggan jag hissade tror jag det satt krokar/clips i flaggan med (men jag är osäker, jag höll i flaggan så den inte nuddade marken och fick sen stiga tillbaka och ställa mig och göra honnör)
 
Sv: Flagglina?

KL

Vill bara berätta att jag löst det nu.
Hittade små, små rostfria schackel på Ö&B. Dessa ska sitta på flaggan och hålla clipset. Blir finfint.

Tack för alla tankar och råd!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 851
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp