Fläckiga bestick

Brandgul

Trådstartare
Mina bestick är fläckiga och ser väldigt väldigt tråkiga ut. För ett tag sedan putsade jag upp dem för hand och efter några gånger i diskmaskinen ser de fläckiga ut igen. (Mörka fläckar)

Nu har jag kört rengöring av diskmaskinen och hur går jag vidare? Jag tyckte inte att det hjälpte. Jag tycker inte att andras bestick ser så himla ofräscha ut som våra gör.

Hjälp..?

Sv: Fläckiga bestick

Har du testat handdiska de med disksvamp en omgång? Det brukar räcka för att fräscha upp våra bestick.

Vad är dina bestick gjorda av? Min erfarenhet säger mig att riktiga silverbestick är svåra att få sådär glänsande rena i diskmaskin eftersom de inte torkar helt i diskmaskinen utan får fläckar av dropparna som sitter på dem en stund.

kör du tork o glansmedel i diskmaskinen? det hjälper iaf för min del, oerhört! mina rostfria bestick är alltid skinande rena o fläckfria..

finish har några med en kula i, de fungerar också bra.

Vad är dina bestick gjorda av? Min erfarenhet säger mig att riktiga silverbestick är svåra att få sådär glänsande rena i diskmaskin eftersom de inte torkar helt i diskmaskinen utan får fläckar av dropparna som sitter på dem en stund.

Det är helt vanliga. Inte silver :)

kör du tork o glansmedel i diskmaskinen? det hjälper iaf för min del, oerhört! mina rostfria bestick är alltid skinande rena o fläckfria..

finish har några med en kula i, de fungerar också bra.

Nej det har jag inte... Jag tycker det verkar läskigt att äta upp glansmedlet sen. För det sköljs ju inte av utan stannar väl på besticken???

Däremot ska jag testa de med en kula i... Såg 30 stycken för 30:- önskar att jag köpte dem!!

Jag stod just och tänkte på det idag. Om det var problemet... Men det känns trist att handdiska allt innan disk så att säga...

Det är jättetrist, därför brukar jag bara dra över mina bestick med en svamp innan diskmaskinen om jag vet att jag ska ha middagsgäster ;)

Ja så skulle jag kunna göra! Men vi får aldrig fläckiga bestick hemma hos mamma. Det känns som att jag missat något...

Vi har nog samma vatten som halva Stockholm typ... Jag ska kolla hur svärisarna gör...

Sköljer du av dom innan du ställer dom i diskmaskinen?

Om man inte har väldigt ren smutsig disk så ska man skölja av det värsta innan man ställer in det i maskinen. Man bör heller inte låta disken stå för länge innan man diskar.

Nej det är vi riktigt dåliga på... Det kan vara vårt problem. Jag tror jag får handdiska dem då och då.

Tack :)

Det hände oss tidigare då vi hade besticken i en bestickkorg och de rörde vid varandra, då blev det fläckar. Nu har vi en maskin där man lägger besticken uppe på en bricka, skilda från varandra och vi har inte haft några fläckar.

Vi har en sådan bestickkorg som gör att besticken är separerade från varandra.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 684
Senast: Takire
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar