Fläckbortagning!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Irre-76

Hjälp mig, min dotter har målat ett par nya ljusrosa byxor fulla med svart bläck...
Är det någon som har något "mirakeltips" för att få bort detta?
Jättetacksam för alla tips och ideér :idea:

Sv: Fläckbortagning!

Sätt på byxorna ändå så får dottern lära sig att inte rita på sina byxor ;)

Det finns en blå flaska som heter Ta Bort (tror jag, är jag ganska säker på, flaskan står i källaren så jag ser den inte nu). Den funkar på frukt/bärfläckar, blod osv. Har dock inte provat den på bläck.
Den står bland tvättmedelförpackningar i affären.

Har du tur kan galltvål hjälpa! Finns i flytande samt som vanlig tvål. Jättebra mot framförallt frukt och bär, men har funkat på lite annat oxå.
Jag köper den på Börjes i tingsryd -billig där. Men finns även i barnvagnsaffären samt på Clas olsson vad jag sett.

Annars kanske t-röd kan hjälpa. Dutta på med en trasa.... (kolla först på ett osynligt ställe så du inte missfärgar tyget)

Lupin skrev:
Färga byxorna i samma färg som bläcket?

*skratt* ja det var ju ingen dum idé faktiskt, hon har ju alltid velat ha svarta byxor :banana:

Tack ni andra för de goda tipsen!
Vad skulle jag göra utan detta forum *ler*

Men vad du än gör, testa inte med att tvätta dem först, tabort (brukar hjälpa mot det mesta) skall man ta innan man tvättar det... Tvättar man fläckar nöts det in och är omöjligt att bli av med...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar