Fina bilder på er!Jo men om du tittar på mitt ben på min sista bild så har du en bit kvar till "dåligt".
Jag hade värre exempel på nån ser det ut som jag står i lätt sits.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina bilder på er!Jo men om du tittar på mitt ben på min sista bild så har du en bit kvar till "dåligt".
Så roligt att se bilder på era hästar, så fina allihopa
Och jag blir tävlingssugen när jag ser dressyrbilderna. Bara jag hittar en lämplig klass (tillräckligt enkel för att vi ska kunna kravla oss igenom den utan större bekymmer) så.. Har spånat på en tävling i höst men vet inte ännu vilka klasser/program de tänker ha.
Hmm, Svenska Fjordhästföreningen har beslutat att avskaffa Unghästchampionaten (pga hittills ganska svagt intresse samt ganska små årgångar).
Synd, tycker jag.
Särskilt att man ger upp efter bara tre försök varav två varit i samband med SM.
Man planerar någon "unghästcup" i stället.
Jag är mer tveksam till det, cup brukar ju betyda "tävla många gånger och samla poäng" och det känns inte som rätt väg med unghästar. Men det beror ju på hur man väljer att sätta reglerna för en cup.
Jag som mestadels håller ´på med dressyr är ju också tveksam till hur en "rättvis" cup ska kunna utformas i den grenen eftersom deltagande ekipage inte kommer att tävla under samma förutsättningar (väder och vind, domare, geografiskt område, antal deltagare i tävlingen).
Men vad fasen - när bestämdes det? Satt och läste kvalreglerna igår och blev glad för att vi är färdigkvalade - tji fick jag.
Förstår inte varför man inte har kvar den, det brukar väl ändå vara en LC och en LB på SM? Bara att göra en klass i klassen, för visst tusan vill dom ha fler starter under SM för att få bättre ekonomi?
Men vad fasen - när bestämdes det? Satt och läste kvalreglerna igår och blev glad för att vi är färdigkvalade - tji fick jag.
Förstår inte varför man inte har kvar den, det brukar väl ändå vara en LC och en LB på SM? Bara att göra en klass i klassen, för visst tusan vill dom ha fler starter under SM för att få bättre ekonomi?
Såg på Facebook att det kom upp igår kväll. Men tycker det är väldigt konstigt, och håller med om att en cup inte känns rätt.
Enda fördelen är väl att det börjar kännas onödigt att vara med i en fjordhästklubb om man vill tävla, några hundralappar man kan lägga på nåt roligare.
Gullig!Turbo-Tintin har fått vara på uteritt idag, en lite längre sådan så jag hoppas överskottsenergin som satt sig mellan öronen har försvunnit till en del nu. Det är liksom på nivån att han blir rädd för halmbalar som ligger på åkern när man galopperar förbi på vägen man kan ju inte annat än skratta åt honom då.
Bjuder på en bild från förra veckans fotografering, fina killen
Visa bifogad fil 18343
@Daisy och alla andra...
Det verkar som om SFF styrelse möjligen missbedömt medlemmarnas åsikter gällande unghästchampionatet, och att de kanske har bitit sig lite i svansen...
Låter bra! Vore ganska illa om förbundet går tvärt emot vad medlemmarna vill, men man vet aldrig.. Någon skrev ju på Facebook att dom tyckte det var bra att dom tog bort det för att det folk stressade/pressade för att kvala, vet inte om det är fler som tycker samma?
Men jag har hoppet uppe om att det blir en tur till SM nästa år för oss
Låter bra! Vore ganska illa om förbundet går tvärt emot vad medlemmarna vill, men man vet aldrig.. Någon skrev ju på Facebook att dom tyckte det var bra att dom tog bort det för att det folk stressade/pressade för att kvala, vet inte om det är fler som tycker samma?
Men jag har hoppet uppe om att det blir en tur till SM nästa år för oss
Men, om man nu tycker det är stressande/pressande så behöver man ju faktiskt inte delta. Att ta bort det gör ju att det inte ens finns ett val.
Sedan kan man ju undra vad den ersättande cupen skulle kunna göra för positivt för stressen/pressen?
Håller helt med i båda grejorna. Började bara fundera på om det är det egentliga skälet till att dom lägger ner det. Finns ju alltid folk som anser att dom vet bäst och vill rädda oss andra från att göra fel..Men, om man nu tycker det är stressande/pressande så behöver man ju faktiskt inte delta. Att ta bort det gör ju att det inte ens finns ett val.
Sedan kan man ju undra vad den ersättande cupen skulle kunna göra för positivt för stressen/pressen?