Problemet här är att de som frågat om dispans inte fått svar förrän tävlingen är över, eller inte alls.
Jag tycker detta egentligen är ett icke-problem så jag förstår faktiskt inte SvRF.
SvRF har regler man måste följa på DERAS tävlingar. Det är varken konstigt eller något man ens bör ha problem med. Att de sedan på monopolvis bestämmer vilka tävlingar och vilka regler vi ska följa om vi INTE tävlar på deras tävlingar är och förblir en stor gåta. Jag fattar det bara inte.
De tolkar rallyförbundets dom som sådan att vi som en enda gång tävlar deras tävlingar (står i TR att man då skriver under på att man inte tänker deltaga i andras tävlingar) i och med detta går med på just detta är Fördjävligt rent ut sagt.
De har bundit oss till deras tävlingar eftersom man dessutom, om man väljer att inte skriva under på det och istället tävla för andra förbund, inte kan det eftersom de skapat ett monopoldär inga andra förbundstävlingar kan skapas då de inte får deltagare tillräckligt.
Alltså, det här kan jag verkligen jobba upp ett agg mot.
Håller med dig.
Jag har pratat med SvRF gällande dispens. Och den person jag pratade med menade mest att man inte får något beslut men att dispensansökan på något sätt lagras.
Märkligt.