Fjordingryttare!! Sadel??

M

marskatt

Håller på att leta ihjäl mig efter en bra sadel till min fjording. Problemet jag har idag är att den gärna vill åka fram och att man då sitter på bakvalvet! Har hittat en sadel (Griffin) på Hööks...som kanske kan vara något men jag vill inte köpa grisen i säcken. Kan någon rekommendera något? Det verkar i alla fall som om bommen måste vara extravid... :confused:

Ja, åker sadeln fram är den oftast för smal... Ofta tror jag man kan få ta hem sadeln från Hööks och prova den innan man bestämmer sig... Fråga! :idea:
Annars är ju bomlöst ett bra alternativ på våra bredisar till pållar :crazy: :love:

Den bästa sadeln jag haft var en Lewa Comet PR Special... älskade den och den låg sååå bra på min breda fjording som knappt har nån manke.

Nä, på hööks måste man köpa sadeln. Men det är ju öppet köp så om den inte passar kan man ju lämna tillbaka den.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18