Hej! Jag fick hem min fjording för ca 2 månader sedan. Hon är 20 år gammal. Hon har redan ifrån början varit "bråkig" . Svår att leda in/ut. Ibland verkar det som att hon är stressad . Har provat ta in henne först/sist/mitterst men hon är likadan oavsett. När hon ska longeras sparkar hon mot mig. Har prövat lös longera då tar hon sats och springer mot mig men viker undan i sista sekunden. Om jag driver henne framåt för att få henne i trav eller galopp så lägger hon öronen bakåt vänder bak delen mot mig och sparkar . Så idag kom hovslagaren. Första hoven han tar upp så får hon panik stegrar sig klarar att slita sig loss, jag får tag i grimskaftet i farten och blir klämd. Men jag har en duktig hovslagare så hon blev allt skodd till sist . Men jag börjar bli riktigt rädd för hennes beteende. Hon är sur och lägger på öronen så fort man kommer bort till hennes hage. Jag har aldrig förr mött en häst så verkar så arg. Är jag kollade på henne hos förra ägaren så var hon lugn och verkade jätte snäll. Jag köpte henne för att få en trygg häst som jag kunde bygga upp mitt självförtroende på häst ryggen igen men det blir bara värre . Jag är fullt medveten om att det antagligen är jag som gör något fel och inte hästen! Har någon varit med om något liknande ? Och tog ni er ur denna onda cirkel och hur?