M
myckle
Sv: Fjordavel 2008 version II
alltså jag menar allvar, fasst då gäller ju "forever"
någon sk ju säljas!
alltså jag menar allvar, fasst då gäller ju "forever"

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fjordingen visar ju inte heller någon överrepresentering på tävlingsbanorna (även om jag gärna skulle velat ha det så) så ännu kan jag inte se någon mening med Elitsatsning innom det området. Det jag skulle vilja uppnå med mitt blivande avelsarbete är trevliga individer med god ridbarhet men som även funkar bra som körhästar, familiehästar, what ever.
Just det tycker jag vi redan har massvis, trevliga familjehästar. Men dem som verkligen visar sig på tävlingsbanan är ju fortfarande få, tyvärr tyvärr. Därför tror så få människor på fjordhästn som tävlingshäst (ffa de som inte är fjordinsatta).
Visst har jag haft ston, men därför vet jag att jag inte vill ha sto just nuInte för att träna och tävla hur som helst. Har inte hittat "det" stoet och satsar därför hellre på en hingst...
Men säger inte att det är omöjligt att jag hittar ett "bra" sto framöver, de måste ju bara finnas...
hänger nog inte riktigt med nu...
ingen häst borde behöva vara en tävlingsmaskin, men jag tror att vi behöver mer positiv PR i form av fler tävlande fjordhästar, dvs fler på anna nivå än klubbtävling...
alltså jag menar allvar, fasst då gäller ju "forever"någon sk ju säljas!
nya tider som behöver nya fjordhästar, som gör mer än att se fina ut i hagen och i utställningsringen!