Fjord Ålen

Mazze

Trådstartare
Hej har nyligen köpt en fjording och så idag kom jag på att han inte har någon ål längs ryggen :confused:
Måste alla fjordingar ha det eller?
 
Sv: Fjord Ålen

Jag skulle tro att han har ål, men om han är ljus så kan den vara väldigt svag så att man kanske inte tänker på den. Ålen är ju en "förlängning" av det svarta (eller röda beroende på färg) som börjar i pannluggen, går som en rand genom manen, ålen på ryggen och ut i svansen.
 
Sv: Fjord Ålen

Är han oklippt? Min fjording är ljusbrunblack med ljusbrun väldigt smal ål som inte syns när han har vinterpäls :)
 
Sv: Fjord Ålen

Vilken färg har han, då? Och i vilket fall, du ser väl på stammen om det är en fjording eller inte?
 
Sv: Fjord Ålen

Vad har han för färg på mittstolen och fjädern? Dvs vad är det för färger på man och svans?

Vad är det för härstamning? Vissa linjer ger tydligare nyanser än andra.

Har han zebraränder? Grepp? Mjölmule?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 758
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
262
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: Anon89
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 916
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp