Fjärrkontroll till tv-box?

Red_Chili

Trådstartare
Ok. Min mor råkade hälla vatten på fjärrkontrollen till tv-boxen. Det är flera dagar sedan nu. Fjärrkontrollen fungerar, men mycket dåligt. För att något ska hända behöver man rikta den exakt rätt och trycka på rätt knapp sjuttioelva gånger innan något händer.

Går sådant att fixa?
Kan man köpa ny fjärrkontroll till tv-boxar hur som helst eller måste det vara någon speciell?
 
Vad är det för box, och hur ser fjärrkontrollen ut? Sa upp mitt tv-utbud för ett tag sedan så jag har lite prylar liggande till ingen nytta.
 
Vad är det för box, och hur ser fjärrkontrollen ut? Sa upp mitt tv-utbud för ett tag sedan så jag har lite prylar liggande till ingen nytta.
En sån här:
279750777_524212562753287_6205980622949649044_n.jpg
 
Ok. Min mor råkade hälla vatten på fjärrkontrollen till tv-boxen. Det är flera dagar sedan nu. Fjärrkontrollen fungerar, men mycket dåligt. För att något ska hända behöver man rikta den exakt rätt och trycka på rätt knapp sjuttioelva gånger innan något händer.

Går sådant att fixa?
Kan man köpa ny fjärrkontroll till tv-boxar hur som helst eller måste det vara någon speciell?
Jag tror du kan beställa en ny. Jag fick en ny från Telia när min slutade fungera. Dock hade jag inte hällt vatten på den 😅
 
Jag tror du kan beställa en ny. Jag fick en ny från Telia när min slutade fungera. Dock hade jag inte hällt vatten på den 😅
Jag har efter en hel del googlande lyckats förstå att Canal Digital numera heter Allente, så nu har jag skrivit till Allente och frågat om de kan hjälpa mig att ordna en ny kontroll på något vis. På något sätt löser det sig nog...
 
När jag jobbade på ett större telekommunikationsföretag - dock inte Allente - så skickade vi ut logistikordrar med kontroller då gamla krånglade utan större problem. Fungerade de inte efter batteribyte så fungerade de inte och då var det bara att skicka ut. Hoppas problemet löser sig snabbt! :heart
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 882
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 394
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp