Fjädrar i hösilaget

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Copydrew
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 107
C

Copydrew

Vi har hittat fjädrar i hösilaget, men inget 'lik':crazy:! Vi fluffar upp allting och i balen fanns ca 10-15 fjädrar. Törs man ge av det:confused:?

Sv: Fjädrar i hösilaget

Liket kanske låg kvar på åkern och bara fjädrarna kom med.. men usch så läbbans, hittade själv en snok i hösilaget, vågade inte ge det mer... kändes ofrächt i allafall.. vet dock inte om det är farligt på ngt sätt men jag tror man brukar avråda att fodra med resten av hösilaget..:confused:

Om balen i övrigt är normal så är det som sagt bara några fjädrar. Om du besöker naturen så kommer du att hitta exempelvis rester av rovfåglars smaskande på andra fåglar. Köttet (som kan skada balen) är då borta men alla fjädrar ligger kvar.

Ensilage tillverkas inte på fabrik, det är en del av naturen som vi packat i plast...

huh. jag skulle absolut INTE ge av det

så länge det bara är torra fjädrar å höet e helt okej så brukar jag fodra av de ändå dock så tar jag väck ett ordentligt område där fjäden/fjädrarna varit de har jag gjort i alla år å inga sjuka hästar =9 tack å lov. men minsta bita av själva djuret så slängs balen. som jag hade packat 50 påsar hö på jobbet =8 å mitt i balen hittade jag ett har/kanin ben. d eva bara att tippa allt på dyngan å öppna en ny. lagom frustrerande efter 1 timmes jobb =( men vad gör man inte

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka