Fixodia Zx ?

Niangi

Trådstartare
Fästingmedel, någon som har erfarenhet av detta?
Hur många fästingar har ni fått om ni använder det? Fungerar det bra/dåligt?

Sv: Fixodia Zx ?

Vad jag läst på olika fora så är det helt verkningslöst.
Btw så får det inte marknadsföras som fästingmedel då det inte innehåller något ämne som verkar mot fästingar.

Är INTE en totalbluff. Däremot kan man inte vara säker på att det fungerar på just ens egen hund.

Jag var själv tveksam men bestämde mig för att prova. Under några veckor fick hunden bara fästingar som fortfarande kröp omkring eller som trillat ner på golvet, inga som satte sig. Sen gjorde dock omständigheter att hunden inte fick något på ett tag och några dagar efter det började fästingarna komma igen... dock inte i samma omfattning som dom varit tidigare i år.

Funkar inte alls på vissa, fungerar på andra. Man måste våga testa.

Det var vad jag hörde från min första källa, men länkarna i tråden Gabbi talar om talar ju sitt tydliga språk.

Det var vad jag hörde från min första källa, men länkarna i tråden Gabbi talar om talar ju sitt tydliga språk.

Få saker här i världen är objektiva, man måste ofta hitta sin egen sanning...

Vissa tycker inte att Frontline funkar på deras hundar till exempel... Det är ingen som påstår att Frontline är en totalbluff för det... Jag säger inte att det är ett universalmedel, jag säger bara att det fungerade bra för mig...

Få saker här i världen är objektiva, man måste ofta hitta sin egen sanning...

Vissa tycker inte att Frontline funkar på deras hundar till exempel... Det är ingen som påstår att Frontline är en totalbluff för det... Jag säger inte att det är ett universalmedel, jag säger bara att det fungerade bra för mig...
Fast det är ju lite skillnad på ett preparat som Frontline som är testat med bevisad effekt o ett hokus pokuspreparat där inga ingredienser har bevisad effekt mot fästingar, det innehåller inte ens något som kan klassas som bekämpningsmedel.
Fö fungerar sockerpiller oxå om man tror på dem.

Frantline funkar tyvärr rätt dåligt för oss, därför jag letar andra preparat. Yazid gillar dock vatten, så scalibor känns inte optimalt tyvärr + att vi har tre innekatter = jättegiftigt för dem.

Jag har testat Frontline en gång o var inte så imponerad, har använt ExSpot i alla år o är nöjd.
Mina har varit riktiga badidioter så man får sätta på medlet var 4:e v.

mvh

vi provade detta på båda våra hundar, en vecka senare var båda två supermagsjuka, om det var det eller något annat vet vi inte, men eftersom de inte bor på samma ställe ( en hos syster och en hos föräldrarna) och de blev båda bättre när vi sen slutade med det, så det känns som att det hängde ihop. Och fästingar fick de gott om... Inget jag skulle rekommendera

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så...
2
Svar
21
· Visningar
1 482
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag blev oförhappandes med en Lhasa apso Hon var nerklippt men sonen vill ställa ut då hon har en kanon stam. Men hon var inte så bra...
2
Svar
28
· Visningar
1 662
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar