gul_zebra

Trådstartare
Okej, dessa Fitbits - är de bra? Tänker främst på Fitbit Flex som är den enda jag möjligtvis eventuellt kan ha råd med.
Det är tänkt som en födelsedagspresent till en som joggar, åker inlines, och knallar runt med stegräknare. Visst måste väl en fitbit passa till det?
Andra tips bra att ha-grejer till dylika aktiviteter som inte är alltför dyra är väldigt välkomna annars :)

Ok, och Fitbit Flex 2 - är den så pass mycket bättre att det är värt att betala för den istället?

Jag har en FitBit Charge 2 och jag ÄLSKAR min! Blir mycket mer motiverad när jag kan se statistik och sånt. Jag gillar att den gör en grejj av att man nått sina steg, att appen är så bra så man kan följa sina framsteg och se hur man rört sig under både kortare och längre tid. Jag rör på mig väldigt mycket mer sen jag skaffade min, så värd varenda öre!

Jag har en FitBit Charge 2 och jag ÄLSKAR min! Blir mycket mer motiverad när jag kan se statistik och sånt. Jag gillar att den gör en grejj av att man nått sina steg, att appen är så bra så man kan följa sina framsteg och se hur man rört sig under både kortare och längre tid. Jag rör på mig väldigt mycket mer sen jag skaffade min, så värd varenda öre!

Samma här, älskar min!

Fitbit.com (om man får länka till produkten) Det är ett aktivitetsarmband som (beroende på modell) mäter steg, puls, aktiva minuter, sömn, kalorier. Man kan tracka promenader och löpturer med GPS osv. Sen synkar man till appen i mobilen där man får all statistik väldigt snyggt presenterat :)

Vad är skillnaden från att ha det trackat i (olika) appar på telefonen? Jag har Sleep Cycle för sömn, Health som stegräknare (Sleep Cycle räknar också steg). Måste man inte aktivt lägga in kalorier tex på en Fitbit? Så klart läser min telefon inte pulsen, men vad annat är skillnaden?

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 930
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 265
Senast: zassoo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka