FitBit Alta

F

Fruentimber

Är det någon som har erfarenhet av den? :) De recensioner jag hittat är väldigt varierande. Är ute efter en stegräknare att kunna ha runt handleden, utan diverse hjärt- och pulsfunktioner.

Jag har Fitbit Flex 2 och jag vet inte om den skiljer sig så mycket från Alta mer än att flex är lite nättare, saknar display och läses av enbart i en app. Den mäter steg och sträcka, registrerar träning, och håller koll på sömntimmar och när man sovit bra eller oroligt, påminner om rörelse (om man vill) mm. Vattentät, liten, enkel och smidig. Jag är riktigt nöjd med den.

Jag har Fitbit Flex 2 och jag vet inte om den skiljer sig så mycket från Alta mer än att flex är lite nättare, saknar display och läses av enbart i en app. Den mäter steg och sträcka, registrerar träning, och håller koll på sömntimmar och när man sovit bra eller oroligt, påminner om rörelse (om man vill) mm. Vattentät, liten, enkel och smidig. Jag är riktigt nöjd med den.

Jag kikade på den också! Men skulle gärna vilja kunna ha koll utan att behöva ta upp mobilen, sas.

Altan gör ju allt som Flex 2 fast den är inte vattentät. Du har en liten display på den så du kan se steg och puls osv. utan att behöva titta på telefonen.
Men, som stegräknare så skulle jag nog inte kalla den helt pålitlig. Jag tar de siffrorna med en liten nypa salt när jag kollar på min. :)
Jag köpte min för att få lite koll på sömntimmar och det tycker jag den verka funka hyfsat till.

Altan gör ju allt som Flex 2 fast den är inte vattentät. Du har en liten display på den så du kan se steg och puls osv. utan att behöva titta på telefonen.
Men, som stegräknare så skulle jag nog inte kalla den helt pålitlig. Jag tar de siffrorna med en liten nypa salt när jag kollar på min. :)
Jag köpte min för att få lite koll på sömntimmar och det tycker jag den verka funka hyfsat till.

Ja, det är pga displayen som jag kikat på Altan istället. :) Tack för input!

Jag hade en fitbit alta i ett par år. Tyckte att den funkade perfekt till det jag ville ha den till, att hålla koll på hur många steg jag tar, men sömnfunktionen stämde inte alls för mig. Jag har väldigt tunna handleder så altan kunde kännas lite klumpig så nu har jag bytt ut den mot en Nokia smart watch.

Jo man kanske får ta stegen med en nypa salt, men jag tänker att de rörelser som orsakar stegräkningen ändå är något som aktivitetsmässigt kan likställas med steg. Har märkt att det exempelvis kan bli en hel del steg utan att man lämnar sängen. :o:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: fixi
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar