F
Fruentimber
Är det någon som har erfarenhet av den? De recensioner jag hittat är väldigt varierande. Är ute efter en stegräknare att kunna ha runt handleden, utan diverse hjärt- och pulsfunktioner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har Fitbit Flex 2 och jag vet inte om den skiljer sig så mycket från Alta mer än att flex är lite nättare, saknar display och läses av enbart i en app. Den mäter steg och sträcka, registrerar träning, och håller koll på sömntimmar och när man sovit bra eller oroligt, påminner om rörelse (om man vill) mm. Vattentät, liten, enkel och smidig. Jag är riktigt nöjd med den.
Altan gör ju allt som Flex 2 fast den är inte vattentät. Du har en liten display på den så du kan se steg och puls osv. utan att behöva titta på telefonen.
Men, som stegräknare så skulle jag nog inte kalla den helt pålitlig. Jag tar de siffrorna med en liten nypa salt när jag kollar på min.
Jag köpte min för att få lite koll på sömntimmar och det tycker jag den verka funka hyfsat till.
Jo man kanske får ta stegen med en nypa salt, men jag tänker att de rörelser som orsakar stegräkningen ändå är något som aktivitetsmässigt kan likställas med steg. Har märkt att det exempelvis kan bli en hel del steg utan att man lämnar sängen.Men, som stegräknare så skulle jag nog inte kalla den helt pålitlig. Jag tar de siffrorna med en liten nypa salt när jag kollar på min.