L

LisaPL

min häst har en "fistel" på ryggen.. (tror de heter så?) alltså, en slags knöl. Han hade den när jag köpte honom..Hur får man bort det? de blir liksom som en skorpa, och när den trillar av så kommer det bara en ny helatiden. Jag har hört att de kan sprida sig ganska snabbt? och bli nya fistlar alltså..? tacksam för svar! /Lisa och Danny.

Sv: Fistlar?!

Dom försvinner oftast inte, utan är ett "skönhetsfel" som hästen får leva med hela livet. 2 hästar i stallet har det, en har den på halsen och en på käken. Det er riktigt läskigt ut, men det är inget farligt.

Ring och rådfråga en vetrinär ifall du vill veta hur man kan behandla dem, för det vet jag inte. Hästarna i stallet var hos vet och då sa dom att det inte fanns något direkt botemedel, utan man måste bara tömma dem på var ibland.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 684
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 401
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka