N

nutte

Har ni några bra tips på vad man kan ge i fiskdamm förutom godis? Sonen skall ha kalas och det delas alltid ut godispåsar när barnen går hem, skulle man inte kunna ha nåt annat som inte kostar så mycke....har så kass fantasi...Är det någon som har någon idé eller tips? :D
 
Sv: Fiskdamm

hmm, ballonger? :angel:
jag älskade ballonger när jag var mindre :love:

(men nu är jag mest rädd för att dom ska smälla mest hela tiden :angel: )
 
Sv: Fiskdamm

Ja, jag gillar heller inte när dom smäller...:crazy: Sen är det här grabbar på 6-8 år så jag tror nästan dom är lite stora för ballonger kanske......
 
Sv: Fiskdamm

Jag har varit där också lite, med såpbubblor och småsaker, det får ju inte bli för dyrt heller...klistermärken på nåt häftigt är ju inte heller fel. Tack för tips :D
 
Sv: Fiskdamm

Varför inte samla ihop alla McDonalds fantastiska småprylar och ge bort till bättre behövande? ;)

Annars, små plastdjur, pixiböcker, studsbollar, reflexer, frukt, russin, nötter.
 
Sv: Fiskdamm

Nej usch för detta skräp som dom kommer hem med från hamburgeriet, bara ligger och drällar :( Men annars många bra förslag, tack! :)
 
Sv: Fiskdamm

Hobbybutiker (typ Panduro) brukar kunna ha massor av smått och gott man kans stoppa i en påse till dammen, eller de här 10kronorsbutikerna som poppar här och var. Klistermärken, smådjur, kort, bubbelbadskulor, det är bara att gå in i en sån så hittar man alltid nåt kul.

Sen fick du tips om frukt, det brukade vi alltid ha när sonen hade fiskdamm när han var liten. Små russinaskar är toppen med.
 
Sv: Fiskdamm

Mycke bra småsaker, men det får bli godis nu ändå :crazy: Hinner inte med att kuta runt o hitta billiga småsaker, kanske kan planera det i lite bättre tid till nästa år, tack så mycket för alla bra tips! Tar med mig dom till nästa kalas :D
 
Sv: Fiskdamm

När min grabb var i den åldern så sydde jag fiskar i papp som målades fina. Innan jag sydde ihop dom helt så pulade jag i lite godis och russin och sådant. Det fick inte plats lika mycket som i en vanlig påse och det var riktigt uppskattat. :)
 
Sv: Fiskdamm

Lite sent nu men kan berätta att jag som liten hade en fiskdamm där vi barn fick en sagobok på engelska. Vi hade köpt med oss många olika hem från London, Ladybird tror jag de heter, med Askungen, Törnrosa och sådana där.
Jag tror iaf att det uppskattades, kändes väl lite exotisch ;)
 
Sv: Fiskdamm

Ja, det tror jag de att det var uppskattat...vad duktig du är :) Låter jättekul! Vet inte nu om jag skall ha godispåsarna i en fiskdamm eller bara låta sonen dela ut dom när dom går hem och han skall säga hejdå :)
 
Sv: Fiskdamm

Jag instämmer i förslagen ovan. I år hade vi jojo, såpbubblor, roliga tutor och klistermärken i "fiskepåsarna". :D
 
Sv: Fiskdamm

När min dotter hade kalas så fick barnen:

*Några få godisar, skumtomtar, klubba
*en sådan där lite leksak, ser ut som ett litet racket & på varsin sida
sitter en liten kula i ett snöre som trummar mot racketen.
*ballong

Har för mig att jag fick bland annat popcorn i min fiskdammspåse när jag var på kalas som liten.
Är ju billigt att dryga ut med :)

(Jag ansåg att barnen på min dotters kalas nog inte behövde så mycket godis i påsarna
eftersom dotter fyller vid jul & då äter nog de flesta barnen ganska mycket godis hemma ändå)
 
Senast ändrad:
Sv: Fiskdamm

Hej
Vi har köpt små beyblade (nykelringar) som vi ska lägga i godispåsen på söndag när min son har sitt första riktiga kalas hoppas på en bra dag å ett lyckat kalas.
Mvh Tail
 
Sv: Fiskdamm

Tänker ni ha fiskdamm eller bara dela ut påsarna? Tror att jag satsar på fiskdamm till nästa år så hinner man samla på sig lite billiga småsaker tills dess :) Blir inte lika roligt med fiskdamm om alla får samma sak, sonen får nog dela ut påsarna när han säger tack och hej :D
 
Sv: Fiskdamm

Nej usch för detta skräp som dom kommer hem med från hamburgeriet, bara ligger och drällar :( Men annars många bra förslag, tack! :)

Man kan spara alla fiskdamms-användbara pryttlar som dräller in från olika håll i en särskild låda istället för att slänga. Jag brukar köpa på mig ibland också när de säljer ut på typ 10-kronorsmarknader. Sist hade vi små labyrintspel (10 st 10 kr) som var jättepoppis.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Trassel12
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 764
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 200
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp