Finsk Lapphund

Daff

Trådstartare
Hej!

Jag vet att det finns några här som har Finsk lapphund, och tänkte presentera ett nytillskott!

Det är en kille på 1 år och 7 månader, han har inte gjort så mycket hittils i livet men tanken är att det ska bli förändring på det! Hans ägare har inte tid med honom just nu och han har därför fått vara ensam mycket, och bara aktiverats med promenader. Han ska bo hos oss tom juni nästa år är tanken... Kom till oss i fredags

Han är glad och go, men ganska osäker, tycker till exempel att det är lite läskigt med nya människor som vill hälsa, och gillar inte plötsliga höga ljud eller rörelser. Andra hundar vill han leka med och kan vara lite jobbig när man möter sånna på promenad. Han skäller inte särskilt mycket med undantag för när man busar och springer, däremot kan kan "småprata" om han blir otålig, alltså gnälla endel. Han är ganska kräsen i maten, går ganska fint i koppel men går inte att ha lös... ännu!

Imorgon ska vi börja på kurs, vardagslydnad, ska bli jättekul!

Några bilder på Zappa:

Har inte hunnit ta några snygga bilder ännu, så ni får hålla tillgodo.

Vilka andra här är det som har Lapphund? Berätta gärna om era, hur dom är och vad ni använder dom till.

Anette

Sv: Finsk Lapphund

Anledningen till det är att jag kommer att åka utomlands den hösten, för att plugga hela terminen där. Jag har inte möjlighet att ha hund längre än till dess alltså. På ägarnas sida så har dom inte tid nu, men hoppas att dom nästa sommar kommer att ha mer tid.

Blev en bra deal för oss alla, jag får möjlighet att hund en period, och dom slipper under samma period och får förhoppningsvis tillbaka en mer "välutbildad hund".

Liknande trådar

Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 427
Senast: ako
·
S
Hundavel & Ras Jag undrar om någon här vet någon ras som kan passa mig? :D Jag vill först och främst ha en hund som fungerar utmärkt ihop med...
2 3
Svar
43
· Visningar
14 401
Senast: Disen
·
Övr. Hund Varför ska det vara så svårt att välja? XD Jag går i hundköpartankar o har väl gjort ganska länge. Men först måste man ju ha råd mm...
Svar
8
· Visningar
3 389
Senast: SomethingLovish
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka