Finns inga dumma frågor.......

nullo-modo

Trådstartare
Hej, kan inte mycket om distans men jag undrar om man får tävla med en mula/mulåsna i distans?
Eller om detfinns länder som har tävlingar för mula/mulåsna i distans.

Kom och tänka på det häromdagen när jag tittade på en västen film och där hade dem mulor framför vagnen.

Kan även skriva att jag under 2-3 år tillbaka har funderat på att skaffa en mula.

Intalar mej själv, finns inga dumma frågor bara svar så såga mej nu inte för att jag är nyfiken.

Kram

Sv: Finns inga dumma frågor.......

Det står väl ingenstans att det måste vara en ren häst man tävlar? Undrar hur det är med en ren åsna? Kul fråga tycker jag! :laugh:

Du får tävla mot hästar som alla andra!
Det finns inte tillräckligt många ekipage för att göra skilda tävlingar.

Gäller det i andra discipliner också? Vet ni det?
I hoppning tex, får man tävla en mula/mulåsna? Vore så sött!

Åh vad roligt! Hoppas du får ut en mulåsna på tävlingsbanan. Jag garanterar att ni blir det sötaste ekipaget. Ever! ;)

Jag har ju ett sto hemma så det är ju bara att hitta en åsne hingst av det störe slaget :D.

Någon som vet om det finns stora åsne hingstar i sverge hälst i sydvästra delarna.

Kram

Jag kommer ihåg att det diskuterades för ett bra tag sedan om detta. Prova sök så kanske du hittar. Jag vet att det diskuterades att gå ihop och ev. låna hem en hingst, eller hur det nu var.

Kul fråga tycker jag :D
Men jag vete inte...

// Kram Ros-Marie:bump:

Liknande trådar

Distans Hej! Till nästa år har jag tänkt "utforska" det här med distanstävlingar, har alltid velat prova på men har inte haft en chans på grund...
Svar
1
· Visningar
3 671
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny här och vet inte om tråden hamnade rätt, om inte får den gärna flyttas så den hamnar rätt eller tas bort. Letat...
2
Svar
22
· Visningar
2 076
Senast: nickan1
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 076
Senast: Chilodeur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar