Finns drömstallet?

Sv: Finns drömstallet?

Ja men sådana är ju självklart att man inte har i blandad flock men annars eller är det enda anledningen? Har alltid haft blandad flock och aldrig några sådana problem.
 
Sv: Finns drömstallet?

Ja men sådana är ju självklart att man inte har i blandad flock men annars eller är det enda anledningen? Har alltid haft blandad flock och aldrig några sådana problem.

Fast man vet ju inte alltid vilka det är som betäcker förrän dom gör det. Dessutom kan en valack som aldrig betäck innan börja när det sker förändringar i flockstrukturen. Oftast brukar det gå bra vintertid med blandflock och så delar man på dom tidigt på våren till senhösten (helt enkelt under den tiden stona visar brunst).
 
Sv: Finns drömstallet?

Ja men sådana är ju självklart att man inte har i blandad flock men annars eller är det enda anledningen? Har alltid haft blandad flock och aldrig några sådana problem.

Jag har haft islandshästar inackorderade under många år, där har det varit bekymmer med blandflock, antagligen för att de kastreras så sent. Dock är de ju också individer, den valacken vi har nu som går med två ston betäcker inte. Däremot vallar han dem om det kommer inte fler hästar i flocken vilket också kan vara problematiskt.
 
Sv: Finns drömstallet?

Ja, glömde lägga till det. Självklart vill jag ha tillgång till box..:)

Har upptäckt samma som du. Oftast brister ligghallen väldigt mot vad jag vill ha, min häst ska kunna ligga torrt, blåsfritt och ha ordentligt med plats. Ofta är det 15 cm lervälling runt ligghall och foder. :mad:

Jag har inte heller sett något ens i närheten. Tyvärr..:(

Mvh Domino_s

Det tycker jag är konstigt, att de vill ha sina lösdrifter så att de inte funkar. Men det är väl också därför som lösdrift för många innebär att hästar går halvt bortglömda i nån lervälling med ett skjul att gå in i.

För snart 2 år sen letade jag flera månader efter stall med lerfria hagar, jag vet inte hur många stall jag tittade på innan jag hittade vad jag sökte. Uppenbarligen något som inte anses vara ett problem för många.
Att hitta lösdrift då hade jag redan gett upp, de som var bra tog enbart emot islandshästar..
 
Sv: Finns drömstallet?

*kl*

Då ska vi se, önska kostar ingenting:

-60m ridhus på gården
-Toa
-Bra utrymmen, gärna ett ombytesrum för bussåkare.
-Uppvärmd sadelkammare
-Torkrum, som inte är i anslutning till sadelkammaren
-Tvättmaskin
-Utrymme för hovis och vet som är bra upplyst, inte dragit och så
-Inga foderpåsar/hinkar i stallgången - avskyr!

-Stall med bra luft
-Stora kuperade hagar med frostfritt vatten året om
-Halm eller annan typ av sysselsättning vintertid
-Lunchgrind
-Täckesbyte
-Generösa hagtider, nej hästar är inte mörkrädda!
-Tillgång till tränare på gården
 
Sv: Finns drömstallet?

Välkommen till mitt stall! :)

Jag har allt det där, utom köldridå då det ändå är lä i ligghallen. Ridhuset är bara 18x26 m men funkar bra för mina små hästar. Dessutom stora hagar med mycket att se och göra för hästarna.
 
Sv: Finns drömstallet?

Mitt drömstall är precis som du beskriver. Något sånt har vi inte hittat dock, och nu letar vi dessutom stallplats åt en hingst, vilket är betydligt besvärligare. Hingstar behöver tydligen inte gå i stora hagar och de är hästätande monster :meh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 827
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 960
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 835
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp