Finns detta bett i verkligheten?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har blivit sugen på att testa ett bett som jag tror skulle passa H.H bra i dressyrjobbet. Men - jag undrar om det ens finns något sånt i verkligheten, för jag har då aldrig sett det - inte ens på varken Börjes eller Hööks hemsida.
Bettet jag pratar om är ett rakt (oledat) bett med rörliga ringar. Anledningen till att jag skulle vilja prova det är för att jag i vanliga fall dressyrar på 3-delat med rörliga ringar - vilket funkar väldigt bra. Sen om jag "dressyr-tömkör" på banan har jag ett rakt med fasta ringar. Och det känns okej i ridningen också (har provat!) - men det känns lite väl "stabilt"/stumt i sidorna. Så därför hade det varit intressant att prova ett rakt med rörliga ringar - om det bara hade existerat.....
Någon här på Buke som sett ett sådant bett i verkligheten? Gärna 12-16 mm tjockt (m.a.o normaltjockt/lite smalare).

Finns på Hööks. Bara kolla på bett - rörliga ringar. Rakt tränsbett, finns då på första sidan. Tror säkert fler företag har det, men Hööks var det första jag kollade på.

Finns på Hööks. Bara kolla på bett - rörliga ringar. Rakt tränsbett, finns då på första sidan. Tror säkert fler företag har det, men Hööks var det första jag kollade på.

Tittade på Hööks, men då hittade jag bara det där svarta i gummi + Novat. :(
Vill ha plain metall...

Har blivit sugen på att testa ett bett som jag tror skulle passa H.H bra i dressyrjobbet. Men - jag undrar om det ens finns något sånt i verkligheten, för jag har då aldrig sett det - inte ens på varken Börjes eller Hööks hemsida.
Bettet jag pratar om är ett rakt (oledat) bett med rörliga ringar. Anledningen till att jag skulle vilja prova det är för att jag i vanliga fall dressyrar på 3-delat med rörliga ringar - vilket funkar väldigt bra. Sen om jag "dressyr-tömkör" på banan har jag ett rakt med fasta ringar. Och det känns okej i ridningen också (har provat!) - men det känns lite väl "stabilt"/stumt i sidorna. Så därför hade det varit intressant att prova ett rakt med rörliga ringar - om det bara hade existerat.....
Någon här på Buke som sett ett sådant bett i verkligheten? Gärna 12-16 mm tjockt (m.a.o normaltjockt/lite smalare).

Ett sånt här?
500033-07_1.jpg

Hööks -139kr

Har 3 st. Ett typ hansbo/källquist/globus, ett sprenger och ett berris(gummibett).
Raka/oledade bett kallas rätt ofta mullen.
Hööks har ett i metall i katalogen. Horsepower tror jag det var..

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 421
Senast: Fazeem
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 030
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: Freazer
·
Utrustning Mitt sto är väldigt stark ute nu när det börjar bli kallt. Hon går vanligen på ett oledat d-rings bett som hon trivs superbra med, men...
Svar
6
· Visningar
910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?