finns det webbaserat svenskt RÄTTstavningsfuntkion

escodobe

Trådstartare
Sliter mitt hår eftersom jag itne kan få svenska rättstavningsfunktionen att funka i openoffice - och jag har inte word.
Vad tusan ska jag göra?

Sv: finns det webbaserat svenskt RÄTTstavningsfuntkion

Jag kan inte svara på din fråga, däremot kan jag troligen hjälpa dig att få igång svensk rättstavning i OO. Vilket operativsystem rör det sig om?

um "suse" det bizarra är att jag kan få igång det, om jag skriver "nytt" såattsäga. Men så fort jag försöker få den att kontrollera ett befintligt dokument så växlar den tillbaka till engelska.
Har tom försökt kopiera över texten i tex msn eller forum för att kopiera - klistra in - men den vägrar att rätta det på svenska utan växlar till engelska.
Mkt märkligt. Min kille ska ta sig en titt på det imorrn. men jag blir så frusterad att jag inte kan släppa det *s*

Har en fråga.
Felet uppstår bara när du försöker redigera ett *.doc-dokument eller är det även när du skall redigera ett *.odt?

Problemet består oavsett om det är ett doc eller odt dokument

Ny udda fråga: Har du testat att markera texten du vill rättstava, och sedan be den använda svenska som rättstavningsspråk?

Nu är den här tråden lite gammal kanske men...
Det lustiga är att jag hade samma problem, fast bara när jag en gång skulle redigera ett befintligt *.doc-dokument.
Sen har jag konfigurerat rättstavningsmodulen när jag körde ett *.odt så funkar det fint i alla filformat.
Har du kollat i Tools-> Options-> Language Settings vad det står?
Jag minns att först gick det inte att ändra, men sen har det funkat.
Hmm.. lät lite konstigt kanske?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 956
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 371
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V