Sv: Finns det vettiga enhästars-transporter?
Jag har också nyss köpt en CL (fast 2-hästars) och fick med mig 2 st långbommar i present av Åf. Det som jag antar att TS menar är följande: du vet hur med en vanlig bom, så är det en sida där bommen hänger ner mot väggen, och på andra sidan lägger man ner kroken i ett hål? Well, på CL:s långbommar är båda sidorna lika, bommen kan alltså inte lämnas hängandes och sen krokas i, utan måste liksom lyftas upp o läggas i hålen på båda sidorna samtidigt. Känns inte sådär vidare genomtänkt.
Hoppas att det gick att förstå det där
Kombiramp är enl vad jag förstod standard på alla CL.
Jag har också kikat på Gold One, men bor långt ifrån ÅF och kan inte klämma och känna som du gjort... Vad var det med bakbommen som var konstigt?
Är det kombiramp på alla eller är det tillval?
Jag skulle isf ha ett släp med fronturlastning och då finns ingen plats för sadelskåp va? Men det kan jag leva utan..
Funderat på detta med bredd, är det verkligen alltid bättre för hästen att åka stort? Tänker mig att de annars kan vila mot väggarna och inte behöva parera i svängarna. Men jag vet inte vad de föredrar egentligen..
Gold One har ju gått om plats med sina 140cm och det är en sak som gör att jag föredrar den mot Iforns... Jag kör ofta sto med föl och tycker det känns gränsfall med 130 cm. ?
Jag har också nyss köpt en CL (fast 2-hästars) och fick med mig 2 st långbommar i present av Åf. Det som jag antar att TS menar är följande: du vet hur med en vanlig bom, så är det en sida där bommen hänger ner mot väggen, och på andra sidan lägger man ner kroken i ett hål? Well, på CL:s långbommar är båda sidorna lika, bommen kan alltså inte lämnas hängandes och sen krokas i, utan måste liksom lyftas upp o läggas i hålen på båda sidorna samtidigt. Känns inte sådär vidare genomtänkt.
Hoppas att det gick att förstå det där
Kombiramp är enl vad jag förstod standard på alla CL.