Finns det något för tjockare man ?

W

walkyria

Hej!
Vet inte om jag är ute och cyklar nu, men finns det något man kan ge för tjockare man?

Min häst har lång lockig man men den är relativt tunn, skulle vilja ha den lite slitstarkare.

Svansen däremot är supertjock :):bump:

Sv: Finns det något för tjockare man ?

använda volymschapoo när du tvättar och ha i pälsglans som skyddar manen..

finns nog silikonpreparat man kan använda som skyddar håret..

foderjäst innehåller mycket b-vitaminer och hjälper hud, hår och hovar..

:)

använda volymschapoo när du tvättar och ha i pälsglans som skyddar manen..

Ok, SKa testa det, tvättar/badar honom dock inte på vinter :smirk:

finns nog silikonpreparat man kan använda som skyddar håret..

foderjäst innehåller mycket b-vitaminer och hjälper hud, hår och hovar..

Foderjäst, vad är det? Kan man ge det "bara sådär"

:)
Tack för snabbt svar!:bump:

foderjäst är ett tillskott som man köper i hink på granngården t.ex, det innehåller bra med proteiner också så du kan ge det utöver den övriga foderstaten utan risk för att hästen blir för het, men du kan räkna in det i froderstaten om du vill..
vi gav ½ dl till en c-ponny, foderjästen bör blandas med blött foder då det kan damma lite, man kan blanda med vatten direkt vid utfodringen, bara för att hästen inte ska frusta bort allt :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 250
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka