Finns det någon?????

A

Annki

Finns det NÅGON som fått mindre än 111 poäng på LB:1 :confused:
Tävlade min första tävling någonsinn i lördags och ja.... det gick väl inget vidare direkt :o
Med andra ord är jag lite nyfiken.. är jag sämst i landet eller är det någon som råkar ha fått mindre antal poäng? :crazy:

Sv: Finns det någon?????

Vad var det för procent. Vi som tävlar dressyr kollar ofta inte poängen, utan jämför procenten.

Mvh//LG

P.S. Du är säkert inte sämst, vi har alla genomfört katastrofritter. Övning ger färdighet.

42,69 % om jag inte räknat helt fel... (låter väl rimligt med 111p av 260) dessvärre har jag nu upptäckt att klubben gjort världens misstag....
De hade gjort ett eget protokoll att fylla i poängen på och själva huvuddelen var helt rätt med alla 15 punkter men koeffdelen saknades det en koeff i..... så med andra ord har alla ryttare fått ett antal poäng för lite....

Inte LB:1
men jag fick 85 poäng på en LC:1 en gång. Blir väl 31 % tror jag

ha ha, jag red på 39 % för två veckor sen. :banana:
Skulle rida en kompis lilla fullblod för att se om hon alltid var galen på tävlingar... å det var hon!! :rofl: :rofl:

Det finns så otroligt mga ritter genomförda på urusla procentsiffror så jag tycker du ska strunta alldeles totalt i att du inte fick så höga poäng!

Fundera istället på varför det inte gick så bra. Försök sedan att ändra på det. Det kan ju bero på så himla mkt!

Nej, lägg det bakom dig och var stolt och glad över att du kommit ut på din första tävling. Med tiden går det bättre! Kanske kan du starta en lättare klass eller en träningstävling tills ni fått lite kläm på det? Om inte så är det bara att fortsätta kämpa! :banana:

Var och tävlade i helgen och i LC hade det sämsta ekipaget 26%, så var inte ledsen övning ger färdighet. Och ett tips börja med LC för det är stor skillnad på kraven i LB och LC.

Mvh

Camilla

Grattis till tävlingsstarten. Även om du inte är nöjd med resultatet var du MYCKET bättre än dem som inte ställde upp alls.
På't igen bara och glöm inte klappa om dig själv och din häst även om poängen inte blev den bästa.
Lejonelle

Inte i LB:1..än :p
Men i LC:1, hade 40 % ;)
Elin

Ojojoj :rofl:

Och jag tyckte jag var absolut sämst men 41% i LB:1 :D

Nej då, men det är bara att träna och tävla och så kommer det väl att gå bättre...

*skänker Michelob en tanke som inte får hoppa längre* :(

/ underbarn

Jag har haft sisådär 115 poäng som sämst, på en ridskoleponny. Det var också min första LB och den gick inte i stadig form och var lite stressad, därav poängen (stod över tygeln på varannat moment) men det måste jag säga var lite övermodigt av mej att vara med på den hästen i LB första gången, för den var inte världens mest lättridna och så ska man behöva koncentrera sej på ett nytt program :p

Det blir ibland "katastrofritter" men det värsta är när man TROR att det har gått bra och så ser mn poängen :D som i en LB 2:a där jag tyckte det gick jättebra, den sega lilla ponnyn gick i stadig form och mer framåt än han brukar och momenten gick bra. Hade 6:or på allt utom mellantraven (då var han riktigt trött..) MEN jag hade fel galopp utan att märka det och fick 3 0:or!! :eek: Riktigt klantigt :p

När det går riktigt dåligt brukar man lära sej mycket och skärpa till sej till nästa gång. Då vet man hur de bedömer, vad man har problem med, och allmänt brukar man skärpa sej så man tränar mer och inte gör en massa onödiga misstag ;)

Jag letade upp några protkoll från början av min karriär och jag var riktig dålig :banana:
Några bottenresulntat var 92 p i LC (36,8%) och 110 i LB (40,7%)
Det var iof ganska många år men ändå...
Jag lovar att du inte är sämst... Jag kom inte ens sist varje gång jag tävlade :devil:

Jodå

96p i LC:1, min första dressyrstart någonsin, på lektionshäst...
86 p i LB:1 2001 på min hoppponny

Kan meddela att "Michen" visst får hoppa :bump: nu åxå. En gång i veckan åker hans nya ägarinna med honom på hoppträning och det går jättebra. Dressyren är klart bättre åxå även om det finns en del att jobba med helt naturligt. Mitt råd är att ta reda på fakta innan _underbarn_ slänger ut påståenden rakt ut i luften.

hehe, på min första dressyrtävling kunde ponnyn bara inte fatta varför hon skulle göra en massa fåniga krumelurer instängd mellan små pyttehinder när kompisen gick utanför, hoppning ju är mycket roligare sa hon....
har även hoppat ut en gång till, den gången på stor pålle i en LA ist för LC, men som tur var innan startsignalen, phu! (men sen gick de bra och jag kom 2a till slut)
men uteslutning måste väl räknas som mindre poäng än så, eller hur hehe

Ja fick 39% i en LB:1...
Kan ju bara påpeka att min häst vägrade jobba i form o tyckte att allt var fruktansvärt tråkigt.
Ska inte tävla så mkt dressyr på henne mer :rofl:

Kommer ihåg en lokal LC:1 jag red på B-ponny för en massa år sedan...Fick typ 38%.... :D och då kom jag ändå typ 6-7 av 16 starter!!!
Så ni kan ju tänka er vad resten av ekipagen hade för poäng!!
Kommer ihåg att det var många som gjorde sin allra första tävling, och blev totalknäckta och aldrig mer tänkte tävla!

Hihi då måste det vara trevligt att vara bland folk på samma nivå :) Jag kom 2:a på min första klubbtävling med också sisådär 35-40%... Då var det inte tala om någon form överhuvudtaget, jag hade bara ridit ett år :p
Och en annan gång var jag 2:a av ca 25 startande med 53%...
Då känns det nästan pinsamt att få en såpass bra placering :crazy: å andra sidan var det några duktiga ryttare med så man kanske får känna sej lite skadeglad? ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 062
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 454
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar