Finns det någon som kan mycket om hösilage och ensilage?

M

mirjada

Jag skulle vilaj veta lite mera om hösilage och ensilage, skillander och likheter, konserverings metoder man använder, vilka ts halter som är vanligast när det gäller utfodring till hästar och annat som kan vara värt att veta. Sidor på nätet och böcker kring detta vill jag också ha tips om.
Informationen är till min hemsida som då givet vis kommer att handla om hästens foder utfodring mm. Jag har hållt på att sammanställa information till denna sida under snart 1år och igår fick jag lite frågor kring hösilage och ensilage som jag inte riktigt kunde svara på för jag känner att jag inte har så mycket erfarenhet av utfodring med denna typ av grovfoder. Lite kan jag givet vis och har läst lite om hur man konserverar och sånt....
Men jag vill ha mer info och jag vet inte riktigt var jag ska leta.
Tack!
/M
 
Sv: Finns det någon som kan mycket om hösilage och ensilage?

fråga gammeln eller peter_lundin, dom kan mkt om foder
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 171
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 732
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 837
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 025
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp