Sv: Finns det någon här på Buke som bor i Australien?
Gör det! Det låter som en bra idé.
Jag trivs bra här. Det är rätt stor skillnad mot hemma tycker jag. Men det kan också bero på att jag kommer från en relativt stor stad (Stockholm) och har flyttat till en liten stad på landet med bara 9000 invånare. Jag har haft det relativt lätt då min man är härifrån och har en stor släkt. Man får ju mycket gratis då.
Största skillnaden för mig med att bo här är att det sociala livet är väldigt annorlunda från vad jag är van vid. Under vintern är det fotbollssäsong och man åker på matcher varje lördag och grillar och dricker öl och umgås hela dagen. Det är en familjegrej liksom. Folk är mycket mer benägna att bara komma förbi och umgås en hel kväll oannonserat. (Det kan såklart vara så att jag har haft dött socialt liv innan också iofs.
) Är man bara öppen och social så smälter man in kanon.
Jag som är lite mer socially awkward kan bli lite överväldigad ibland. Haha. Folk säger liksom precis vad de tycker och skämtar om allt.
Till det negativa hör definitivt att många här ute är väldigt trångsynta. Trista åsikter om invandrare (världens största skämt med tanke på att de allra flesta här är det), homosexuella osv. Väldigt många har aldrig varit utomlands, en del har aldrig ens lämnat staten. Trångsynthet stör mig som fan.
I städerna är det ju såklart annorlunda men jag kan inte riktigt uttala mig om det då jag bara har vänner som kommer därifrån men aldrig har bott där själv. Jag tror att det är smart att söka sig till större städer för de "riktiga jobben". Här ute på landet finns det färre möjligheter och det är svårt när de andra sökande redan har kontakter och så. Många backpackers är här ute på landet och plockar frukt och gör de mer traditionella jobben.
Svarar gärna mer om du har fler frågor eller om du bara vill veta mer i allmänhet!