Finns det någon fara för hästen

M

MHelena

om man river gräs och låter gräset ligga till morgonen efter i en typ Ikea kasse under natten?

Vårt sto får endast gå i en 3 x 3 meter hage de närmaste sex veckorna (vad vi vet idag) och om tre veckor får hon ta fem minuterspromenader. Vi vill inte att hon ska mista möjligheten att snaska gräs och undrar nu om det ligger någon typ av skade/hälsorisk att låta nyrivet gräs ligga i en påse från eftermiddagen till dess att morgonfolket kan hälla ut gräset i hennes "hage" vid utsläpp.

Om det ligger någon typ av hälsorisk bakom, motivera gärna och förklara.

tacksam för svar :)

Sv: Finns det någon fara för hästen

Det enda jag kan tänka mig är att det fel förvarat kan bli så varmt i en IKEA-kasse att det kan börja jäsa. Men för att det ska ske så måste det förvaras varmt och ganska hårt ihop tryckt i kassen. Så den risken är liten. Den försvinner ju dessutom direkt om man istället sprider ut gräset istället för att packa ihop det i en påse.

Liknande trådar

V
  • Låst
Hästmänniskan (Långt, utan egentlig lösning, och jag vet att det finns flera liknande trådar, men behövde mest skriva av mig) Jag har tröttnat på...
Svar
10
· Visningar
8 190
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 690
Senast: scizofren
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 571
Senast: moonstruck
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 663
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka