Finns det någon chans överhuvudtaget att få en stor avkomma?

lis

Trådstartare
Mitt sto är 152cm. Har tidigare fått föl med c ponny= D ponny bebis. Om jag nu skulle få för mej att avla stor häst för att sälja, så behöver ju bebisen bli över 165 för att någon ska vilja köpa eller hur? Finns det någon chans överhuvudtaget att få en så stor avkomma från ett så litet sto? Eller ska jag hålla mej till ponny avel? Ni med små ston hur resonerar ni när ni väljer hingst?

Sv: Finns det någon chans överhuvudtaget att få en stor avkomma?

skulle tro att med en lite mindre ponnyhingst med bra stam o prestationer tillsammans med ditt sto skulle bli mer lyckat. Att ha hbl (antar de e de?) ihop med ridponny/welsh tex på ridponnier i nära led verkar vara väldigt populärt. Det ger nog mer pengar än en avkomma som antagligen inte blir så stor. Speciellt om mamman inte har haft föl innan?

Hur ser hennes stam ut? Innehåller den genomgående små hästar eller är ditt sto ett undantag?

Hon är ett fullblod E: Eighty eight keys :)

Han här ju gett många stora avkommor men sen beror det ju också mycket på hur hennes moderne ser ut;)

Mödernet har jag ingen koll på alls.. Northern dare

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka