Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mot skiviga naglar brukar nagelstärkare inte ha effekt (tvärtom, vissa nagelstärkare torkar ut och ger ännu mer tendens till skivighet eller sprickor i kanten). De flesta nagelstärkare är primärt designade för att göra mjuka naglar tåligare, vilket kan göra styva och torra naglar sköra istället.
Varför i hela världen är det viktigt att oljan luktar? Det finns tillräckligt många oljor med små molekyler, man måste inte välja en med doft.
Eterisk olja är mycket farlig att använda outspädd. Alla eteriska oljor är heller inte skapade lika.
Det är inte så att man ska kladda på ren eterisk olja utan använda en som framtagen för att passa detta ändamål.
Det är inte viktigt att den doftar, vilket jag inte heller skrev. Det viktiga är molekylerna.
Vet du vad eterisk olja är för något?
Bra nagelolja är tyvärr grunden för bra naglar. Man behöver smörja in och massera nagel och nagelband minst två gånger per dag. Ovanpå det får man hålla på med nagelstärkare varannan var tredje dag beroende på sort. Jag fick bra resultat av depends powerflex nagelstärkare och topplack ovanpå det ihop med deras nagelbandskräm och olja men man ska orka och ha tiden att pyssla med det också för ska naglarna hålla sig bra så gäller det att hålla på.Och jag är doftallergiker så det är definitivt inget för mig. Dessutom tänker jag inte kladda med olja.