Finns det en gräns på gmail

mysko

Trådstartare
på antal hur många mail man får skicka?
Jag fick ett meddelande om att min gräns är nådd på att skicka till viss person.
Det går inte att skicka mail till personen mer.

Sv: Finns det en gräns på gmail

Det har jag aldrig råkat ut för, men jag hittade detta under deras Hjälpcenter:

"Gmail has a number of sending limits in place to prevent abuse of our system, and to help fight spam. If you reach one of Gmail's limits, you'll be temporarily unable to send mail. This limit is generally removed within 24 hours.

Causes include, but are not limited to:

* Sending a message to more than 500 recipients.
You can send a single message to a maximum of 500 recipients through the web interface, or up to 100 recipients when using POP access. Their email addresses can be distributed among the To, Cc, and Bcc fields. If you communicate with the same group of people on a regular basis, you might be interested in Google Groups.

* Sending a large number of undeliverable messages.
We suggest verifying your contacts' email addresses. Make sure the email addresses you're sending mail to are valid. It's also important that everyone you are sending mail to is willing to receive it."

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=22839&topic=1527

ja det är det svaret jag får när jag försöker skicka
Men jag fattar noll :o

Hur många har du skickat, och på hur kort tid?
Kan tänka mig att det handlar om det senare alternativet som Pazuzu skrev om.
Har du fått ngt felmeddelande om att det inte gick att skicka mailet? Som standard kan det väl ta upp till 2dygn innan du får ett sådant felmeddelande.

så det finns en gräns inom 24tim ang skickade mail?
jag skickade 3 mail med foton o det 4 gick inte att skicka o felmeddelandet kom upp.
Detta bara under kvällen inga innan

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Det är nämligen så att jag blockerat en person på SMS och telefon av olika anledningar. Om jag avblockerar personen, kommer de...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Tilde789
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat