Fina detaljer i stall

Solvira

Trådstartare
Fram med bilder på detaljer i era stall som gör dem charmiga och personliga, och kanske känns lite lyxiga också! :banana:

Sv: Fina detaljer i stall

Åh, tack ska du ha!
Det är faktiskt min pappa som har gjort allt utom elen så jag ska framföra berömmet så han får skryta lite om sig själv! ;)

Lite målningar här och där sätter piff på det!

10maj08070_orig_SE.jpg
10maj08071_orig_SE.jpg
10maj08068_orig_SE.jpg
10maj08083_orig_SE.jpg

Det finns också en grimma och en skyffel på väggen, en människa i naturlig storlek på sadelkammardörrn, samt lite blommor och dyligt här och där, hittade inga bilder på det tyvärr:(

Senast ändrad av en moderator:

våran granne har gjort en jätte fin detaltj, dock på deras garage, eller den gjutna plattan framför garaget :p
de har tagit hästskor, målat dem svarta och gjutit in dem i plattan så det ser ut som hästspår! jätte tjusigt!

sen läste jag någon gång också om en tjej som hade skrivit på en skylt som hängde på stalldörren "detta är inte mitt stall, det är mina hästars hem" den tyckte jag var jäääätte fin!

Har gjort likadant fast enbart gjort avtryck från häst skor.Perfekt när det är halt ute då spåren gör ingångarna ohala så att säg. Enkelt att spola rent också.
Gjorde schabloner av olika blommor och målade på väggarna i stallet.

Vilken supersnygg grå färg det var på boxarna!

Mitt stall blev rätt personligt tror jag. Jag har "målat" i svart på dörrarna och på väggarna.
Syns lite dåligt på dessa bilder.Men det är lite hästar och tribal mönster.
20967150.jpg

På väggen där stolen står är det ett hästhuvud målat på väggen.
ska ta och fota det någon dag.
20967152.jpg

tänkte ev att jag skulle måla nått på stalldörrens insida oxå.. men jag vill samtidigt inte att det blir för mycket plotter .

Kul tråd! Den här kommer jag att läsa. Har jag tur hittar jag bra inspiration till vårt stall som vi håller på att bygga.

Apollo13, Skorna i din grannes garageuppfart har suttit på mina hästars hovar...

det är så snyggt med så mkt vitt i stallet! men hur håller du det rent? jag hade det också så i mitt stall i 1 år men det blev så skitigt så jag fick måla om det. Numera är det lejongult med rostrött istället.

Haha.. ja du.Nu har ju knas redan skitat ner en hel del.slaffsat med lusern på väggarna mm.jag ska måla det igen innan vintern.är en bra färg som är lätt att torka av så det är inte så svårt att hålla rent.

Åh måste plocka fram en fungerande kamera och fota någon dag!

Jag gillar hela stallet :p boxväggarna är bra konstruerade tycker jag och golvet är jättesnyggt med sina rutor, och verkar vara rätt halkfritt, sedan är det tassavtryck från stallkatterna samt ett par vanliga fotavtryck från skor , sedan de gjutit golvet. Gillar även häststatyn , hagarna är väll rätt "lyx" för våra hästar också,
stora och fina gräshagar, flertalet med sjöutsikt! Sedan tycker jag allén är mysig också... :love: för att inte tala om ridsportbutiken :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 810
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar