”Fin-träns” till ponny med litet huvud

villhöver

Trådstartare
Ni som har små ponnyer med små huvuden, vad har ni för träns till dem?
Hjälper min stallägaren att leta efter ett fint träns till hennes Welsh Mountain med liiitet huvud. Inget med färgat (typ rosa) foder eller liknande utan tänk ”storhäst-träns” men till litet huvud.

Finns det något fint, där inte remmarna blir klumpiga osv?

Till ett litet och nätt huvud så skulle jag titta efter ett rundsytt träns. Då blir inte remmarna för klumpiga och huvudet framhävs mer.
Tex SD design har flera modeller i stl ponny. 😊

Passa på innan Brexit och beställ ett träns direkt från Sabre i England. Där kan man beställa alla remmar i olika bredder. Jag skulle välja 1/2" bredd, det blir till och med nättare än rundsytt i och med att rundsytt ofta är klumpigt vid spännena. Deras läder är helt underbart.

surfa runt lite på ebay.co.uk
jag har insett att det finns en hel del ponnyutrustning att finna där, som inte går att hitta i Sverige. Mycket som är anpassat efter de brittiska ponnyraserna.
Jag köpte t.ex själv ett komplett träns med engelsk nosgrimma till min welshponny (sek B) i somras. Mycket mjukt, behagligt läder och till ett väldigt plånboksvänligt pris.

surfa runt lite på ebay.co.uk
jag har insett att det finns en hel del ponnyutrustning att finna där, som inte går att hitta i Sverige. Mycket som är anpassat efter de brittiska ponnyraserna.
Jag köpte t.ex själv ett komplett träns med engelsk nosgrimma till min welshponny (sek B) i somras. Mycket mjukt, behagligt läder och till ett väldigt plånboksvänligt pris.
Det där måste undersökas omgående, tack för tipset! Vi har en brittisk ridponny, maxad b-ponny men han är så ädel att mycket i ponnystorlek är alldeles för stort för honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 275
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 413
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 780
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
5 992
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka