Fin hingst vid namn Stakkatol

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gutte08
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 225
G

gutte08

Har ni sätt denna fina hingst Stakkatol, e: Stakkato?

Hur gör man om man vill betäcka med denna:confused: hingst? Vad kostar det att lösa licens mm.

Sv: Fin hingst vid namn Stakkatol

Vad jag kan förstå så är han godkänd i flera tyska stamböcker som även godtas av ASVH (såsom Oldenburg, Westfalen, Rheinland mfl.)

Han borde finnas tillgänglig via semin, vet inte riktigt vart man bokar honom dock...

Sv: Fin hingst vid namn Stakkatol

Han finns hos Schockemöle och kan beställas direkt därifrån. Men vill du ha gröna papper så måste du få honom godkänd i ASVH, detta kan göras pappersvägen om du har tur, beror på bruksprovsresultaten från Tyskland. Tror att det kostar 5000, kolla på ASVH:s hemsida vad som gäller.
har också sett honom på video och tycker att han är väldigt fin. det ska finnas en annan tråd om honom startad för några veckor sedan.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
753
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka