Fimtips för sjuka barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fimtips för sjuka barn...

Jag måste slå ett slag för japansk anime. T ex Min granne Totoro *pekar på min avatar* eller Spirited away. Fast den senare kanske är lite för actionfylld för små barn?
 
Sv: Fimtips för sjuka barn...

Apropå detta med film. Skulle ni lämna era sexåringar ensamma på bio? (Ice Age 2) Föräldern hittade på annat under 1,5 timme å var alltså inte ens i närheten ifall nån blev pinknödig/rädd/lessen/tröttnade.

är det fullkomligt normalt?
 
Sv: Fimtips för sjuka barn...

anni0301 skrev:
Apropå detta med film. Skulle ni lämna era sexåringar ensamma på bio? (Ice Age 2) Föräldern hittade på annat under 1,5 timme å var alltså inte ens i närheten ifall nån blev pinknödig/rädd/lessen/tröttnade.

är det fullkomligt normalt?

Själv hade jag aldrig gjort det, men nu är jag lite av en hönsmamma. Annars kan det väl bero lite på hur barnet/barnen är. Om de är självständiga och kanske vana vid att få klara sig själv.
 
Sv: Fimtips för sjuka barn...

Skönt att höra att inte bara jag är "hönsmamma" (barnen är mina "bonusbarn")
de är inte vana att vara ensamma. Bara typ 15 minuter när man går å handlar; de är tvillingar så de har ju alltid sällskap.
men 1,5 timme? Fast allt gick ju utmärkt tydligen så det är kanske jag som e nojjig:cool:
 
Sv: Fimtips för sjuka barn...

Vi gillar super sebran också.. Shreek är en anna favorit.

Men min dotter verkar just nu inne på MrBean av alla filmer.. hon älskar när han är i badhuset (eftersom hon själv älskar badhus)

Jag och sambon har motsatta invändningar till film mot vad de flesta andra föräldrar har.. vi vill inte att våra barn blir "disneyfierade". Sambon är jägare och vill inte bli kallad för "Bambis mammas mördare" *S* Här censurerar vi barnfilm och böcker som förmänskligar djur..

Empati, respekt & kärlek för djur är en helt annan sak.. Det försöker vi lära våra barn.. (om någon skulle blanda ihop begreppen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag vänder mig då till er som ammat ert barn mer än ett år. Sonen är drygt ett år gammal och jag ammar vid läggdags, någon gång på...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 394
Övr. Barn När är det ok att barnen får gå tillbaka till skolan/dagis efter en tids sjukdom??? ex. Mina barn har varit hemma i lite drygt två...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: elmelts
·
  • Låst
Övr. Barn Min pappa är rätt sjuk och ligger på sjukhus sedan några veckor tillbaka. Häromveckan var det tom så illa att de trodde att han skulle...
Svar
12
· Visningar
1 587
Senast: gul_zebra
·
A
Övr. Hund Hej! Har två jämthundar hemma i "hunngårn" varav en börjat bete sig lite knasigt. Hundarna får vara ute i sitt hundhus m hundgård på...
Svar
10
· Visningar
2 137
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp