filt och pad eller bara filt?

Mirre

Trådstartare
Har ni både pad och filt under sadeln? elelr bara det ena?
Vilket är bäst anser ni?

Sv: filt och pad eller bara filt?

Bara pad, vill inte ha för mkt, men bara en filt känns så tunnt. fast det kanske inte är det egentligen. Men det känns bäst så.

Om man använder en filt brukar man ha en tunn underpad.
En pad är redan polstrad och skall bara användas som den är.

Monke :)

Bara filt går inte. Westernsadeln är ju inte stoppad så det blir för hårt med bara en filt. Lagom tjock pad eller tunn pad plus filt är bra.

Jag använder aldrig en pad utan en tunn filt under. anledningen är den att jag vill slippa smuts, svett och hår på paden som är svårare att tvätta en än filt :) funkar bra :)

Senast ändrad av en moderator:

Ska man bara ha en tunn filt så måste sadeln passa PERFEKT.

Det går alldeles utmärkt att ha filten UNDER en tunnare pad, så slipper man tvätta paden.

använder en tunn pad och en filt över. Tycker det är lika snyggt med en tjusig pad men har inte hittat nån som jag gillar än. (Kan strunta i filten ibland i hemma bruk.)

Jag har pad plus tunn filt :D Allt utpassat.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Till barn i cykelvagn letar jag efter helt rätt filt och kastar ut frågan på universalforumet... ☺️ Jag föreställer mig en filt som är...
2
Svar
25
· Visningar
1 869
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar