Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dressyrträning idag. Eller träning och träning, efter en godkänd första halvlek så lessnade hon efter att vi jobbat med bogen in i höger varv och att aktivera höger bak. Det är i höger bak som skadan sitter och hon är svagare där, och idag ville hon inte vara med och leka mer utan tyckte jag var skitjobbig, då är det bara att gilla läget och stryka medhårs.
Det kan väl knappast kallas ridning det jag gör där uppe i slutet, försöker mest hålla henne på gott humör och få henne att gå i den gångart jag vill. Nu när jag kollar klippen så ser jag att hon var inte med mig ens i början utan kröp ihop och var bakom från start. Bröt efter sista klippet och red en sväng ute istället för att komma ur hennes försvarsställning, hon ställde sig en gång men sen var det lugnt och hon gick super i bägge galopperna, så tror det mest sitter i huvudet på henne när det tar emot. Hade det varit på tävling hade jag fått utgå, men nu försökte vi tänja lite på gränserna, det går inte att alltid säga upp sig när något är jobbigt.
Funderar på att låta tränaren tömköra henne nästa gång för att komma ur back-läget, det är inte helt enkelt att sitta utan sadel när hon lägger i en nit och går uppåt eller kosparkar. Dessutom är jag inte så sugen på att bli medskyldig till att sargen sparkas sönder...
Början av passet
https://www.facebook.com/jennie.j.andreasson/videos/1351987534826921/
Slutet av passet.
Tack!! Vad glad jag blirMen hon är verkligen fiiiin
Har inte sett filmklippen (jag kan inte där jag är nu). Men tycker ju att din häst är så himla fin, så ska göra det sen !Dressyrträning idag. Eller träning och träning, efter en godkänd första halvlek så lessnade hon efter att vi jobbat med bogen in i höger varv och att aktivera höger bak. Det är i höger bak som skadan sitter och hon är svagare där, och idag ville hon inte vara med och leka mer utan tyckte jag var skitjobbig, då är det bara att gilla läget och stryka medhårs.
Det kan väl knappast kallas ridning det jag gör där uppe i slutet, försöker mest hålla henne på gott humör och få henne att gå i den gångart jag vill. Nu när jag kollar klippen så ser jag att hon var inte med mig ens i början utan kröp ihop och var bakom från start. Bröt efter sista klippet och red en sväng ute istället för att komma ur hennes försvarsställning, hon ställde sig en gång men sen var det lugnt och hon gick super i bägge galopperna, så tror det mest sitter i huvudet på henne när det tar emot. Hade det varit på tävling hade jag fått utgå, men nu försökte vi tänja lite på gränserna, det går inte att alltid säga upp sig när något är jobbigt.
Funderar på att låta tränaren tömköra henne nästa gång för att komma ur back-läget, det är inte helt enkelt att sitta utan sadel när hon lägger i en nit och går uppåt eller kosparkar. Dessutom är jag inte så sugen på att bli medskyldig till att sargen sparkas sönder...
Början av passet
https://www.facebook.com/jennie.j.andreasson/videos/1351987534826921/
Slutet av passet.
Jag har alltid ridit med sadel på henne, tills för två år sedan då vi hittade skador i hennes rygg. Hon gick omkull på asfalt som treåring och fick en fraktur som inte upptäcktes bl.a, och hon har även en trolig mjukdelsskada i ett framben som vi aldrig lyckades hitta.Har inte sett filmklippen (jag kan inte där jag är nu). Men tycker ju att din häst är så himla fin, så ska göra det sen !
Måste bara fråga (för jag har helt missat varför), men varför har du ingen sadel? verkar ju skitjobbigt men vilken jäkla balans och vilka muskler du måste ha!
Din kille har fått mig att överväga elsh Cob om det nån gång blir aktuellt att byta ras. Han är jättefin!Idag skrittade jag uppsuttet för första gången på min kille (f.2013) här dock i tömmar
Så, efter att ha spammat både på facebook och instagram så får även ni er en 15sek också
Här är alltså min T-märkta avelsmärr igår, inte haft ryttare på ryggen på nästan 2 år så det är ostadigt och fladdrigt, men hon är verkligen min -häst. Det är lite mörkt och suddigt, men klicka i HD (på kugghjulet) så ser man lite i alla fall.
borde ju finnas någon seriös att ha ett avelssamarbete med till ett så fint sto?
Kan tillägga att detta är mitt drömscenario; jag vill ha en egen avkomma efter henne men skulle då behöva ha "hjälp" av aktiv uppfödare för att göra det så bra som möjligt med kunskap och tex bara det här med att föl bör växa upp med andra föl -det löser jag inte på hemmaplan... Men nån form av samarbete med någon uppfödare där jag får ut en avkomma och de får använda henne i sin avel (vilket för mig även det skulle vara en stor win -att hon skulle vara i goda och kunniga händer som inte buskavlar utan har mål och planer), ev att de skulle få överta henne helt efter hand. Ja, nån form av upplägg liksom.
Vi får se vad som händer i vår.
Men ni har väl eget stall? Vi betäcker ju vår ena nu så vill du ha föl-kompis så har vi förhoppningsvis en som gärna vill ha sällskap. Hör av dig om det är aktuellt, sannolikt kommer vi även kunna ta emot sto med föl.