Snubbelfot
Trådstartare
Jättekul utfall i tråden, dels ser jag många filmer som hade kommit med om jag hade listat 20 istället för 10... och dels ser jag flera som jag länge tänkt se men inte blivit av. Men nu är det nära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det håller jag verkligen med om. Musik och även ljudläggning i stort värderar jag också högt, där har jag även ett yrkesintresse. Ibland får jag frågan om vilken film jag tyckt varit bäst ljudlagd, fortfarande idag måste jag säga 2001 - Ett rymdäventyr. Halva filmen är ju knäpptyst... grymt suggestivt.Och när jag själv ser sammanställningen, så är även fantastisk filmmusik en viktig del i flera av mina urval. Kanske särskilt tydligt i Magnolia och Cabaret men också hur man valt och arrangerat filmmusiken i Schindler's list och The Shining lyfter de filmerna från väldigt bra till oförglömliga.
Den har jag inte sett. Det är alltså helt tyst. Inget prat, inga andra ljud, ingen musik?Det håller jag verkligen med om. Musik och även ljudläggning i stort värderar jag också högt, där har jag även ett yrkesintresse. Ibland får jag frågan om vilken film jag tyckt varit bäst ljudlagd, fortfarande idag måste jag säga 2001 - Ett rymdäventyr. Halva filmen är ju knäpptyst... grymt suggestivt.
Jag uttryckte mig kanske för bokstavligt. Men i scener och sekvenser där en modern scifi/thriller hade haft mängder med både subtila och uppenbara effekter och musik, jobbade Kubrick (och ljudläggaren) mycket med tystnad. Svaga miljöljud, dialog om än ibland gles, men just den frekventa avsaknaden av ljudeffekter bygger spänning.Den har jag inte sett. Det är alltså helt tyst. Inget prat, inga andra ljud, ingen musik?
Det filmen är så himla bra! Vet inte hur många gånger jag sett den Och så blev jag så glad när serien var typ lika bra på sitt eget sätt.Syskonen Baudelaires olycksaliga liv
Jag ser bara film efter riktigt soliga dagar och aldrig tv så i år har jag knappt sett något alls.
Requiem for a Dream
Gilbert Grape
Black Swan
Trainspotting
Versus (2000)
Fight Club
Matrix
Arrival
Lord of the Rings
Homeward Bound / Den otroliga vandringen 1993