Lilla

Trådstartare
Jag behöver tips på dramafilmer. Jag är kräsen, ingen flamskomedi och inte rå thriller. Har sett en del men alla tips mottages tacksamt.

"Land & Freedom" av Ken Loach, den gör ont. Extremt politisk som alla hans filmer.
"The Kingdom" med bla Denzel Washington
"Glory" också med Denzel
"Atonement"
"Lone Star" av John Sayles
"This Must be the Place" med Sean Penn
"Defiance"
"Hotel Rwanda"
"Winter's Bone"
"Remember the Titans"
"Saved!"
"Sophie Scholl"
"Streets of Fire"
"Syriana"
"V for Vendetta"
"Veronica Guerin"
"Windtalkers"
"Lord of War"

Temple grandin, biopic ,handlar om en autistisk vetenskapskvinna som förändrade köttindustrin i USA...

Kan också ge en varning om man ser Sophie Scholl, jag grinade nästan hela filmen. Läs sedan på om Sophie Scholl... då gråter man ännu mer.

Liknande trådar

Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
587
Senast: Caoimhe
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 309
Senast: Badger
·
Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Vinur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama