Filmer från "hemmaträning"

Elma_vip

Trådstartare
Hittade ingen liknande tråd så tänkte att jag startar en egen. Kan ni inte lägga upp filmer som ni tagit hemma när ni tränar med vovven/vovvarna, spelar ingen roll vad det är för träning eller om det är inne/ute! :) Så upp med alla era filmer nu!

Kan börja med en kort film från igår, hunden ifråga kunde inte detta för några dagar sen och klicker har vi nyss börjat med, och jag är absolut inte kunnig inom detta med träning eller klicker så kom gärna med tips om jag gör nåt fel :)

https://www.youtube.com/watch?v=r_orEREeJzk&feature=plcp

Sv: Filmer från "hemmaträning"

Vad duktiga ni är! Den där balanssaken är alltså köpt på Ikea? Är ju i Karlstad nu och ska till Ikea i helgen så en sån ska jag definitivt införskaffa i så fall :)
Sökbanan såg också intressant ut, har du ingen bild på den uppifrån? Och går det ut på att hunden ska "nudda" dom där grejerna som är ovanpå "lådan" ?
Ursäkta alla korkade nybörjarfrågor :O :o

Japp, puffgrejen är en leksak från IKEA klädd i ett gammalt kuddfodral...

Sökbanan går ut på att hundarna ska nosa i 6 hål, analysera vad som luktar och frysa/peka om det är the i burken. Vi håller på med optimeringsträning och är nere på knappt 6% te. I de andra burkarna är det störningsdofter, just detta passet så är det löptik, choklad och ost.
Den består av tre plankor a 120 cm och så sex hål med burkar i.
Här är en bild där det kanske syns lite mer:
2012-08-25100409.jpg

Den där balansträningen lär vara sjukt bra som skadeprevention! Men det är kanske därför du gör det:idea:

Vilken duktig liten vovve! :)

sportyscorpion: Vad härligt att se alla trix som Alf kan! :) Måste försöka filma när tanten här hemma gör trix nån dag :)

En dag upptäckte jag att min hals inte alls fungerade och provade att träna hemma helt utan att säga något :D Det gick såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=xLEl2qaEo7s

När jag har fungerande hals så blir det mer såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=O5Dws2DcRU0

Vi brukar mixa lite tricks, lydnad och rallylydnad. Det viktigaste för mig är att INTE tjata eller traggla moment, för då tröttnar hon direkt ;)

Går vi förbi någon lämplig lekpark kan det bli såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=fhIsqMIZd3w

Det här är visserligen på klubben, men det blir ju lite roligare att visa annat än bara lydnadsgrejs också :angel:
watch

Den här tråden kan nog vara bra förresten, jag har så sjukt dålig fantasi när det gäller saker man kan träna på hemma.

Härliga filmer :) Bara älskar kontakten hon har med dig typ hela tiden! :)

Och lekplatser är verkligen guld värda på promenaderna! :)

Ååå vilken rolig grej! Nu måste jag genast köpa större lägenhet så jag går plats med en sån sökpryl :D
Hur lär du dom att bli intresserade av "rätt" lukt? Godis när dom luktar på The? Kanske dum fråga :o

Tack!
Vi har gått en kurs i rallylydnad som har gjort underverk för Ivan. Innan den var hans främsta (och enda) färdighet olydnad :angel: - men mest eftersom han inte har samma spår- och agilityintresse som Billy. Det är jätteroligt att vi har hittat något som passar honom :)

Jag är också imponerad av balanspuffen, vi måste nog se oss om efter något liknande.

Tack!
Vi har gått en kurs i rallylydnad som har gjort underverk för Ivan. Innan den var hans främsta (och enda) färdighet olydnad :angel: - men mest eftersom han inte har samma spår- och agilityintresse som Billy. Det är jätteroligt att vi har hittat något som passar honom :)

Jag är också imponerad av balanspuffen, vi måste nog se oss om efter något liknande.

Jag kör med en mini-amerikansk fotboll till Milla. Hade redan tränat när jag såg denna tråden igår men ska försöka filma ikväll.

Ja om man bara är ute efter balans så funkar det nog bra, Jag har aldrig testat. Jag vill ha med bakbenskontroll också (gör att hunden svänger snabbare i agilityn) så därför vill jag ha en mycket mindre yta att stå på.

Jag köpte puffen som budgetalternativ till balansplattorna. Plus att den inte gör ont när de ramlar runt i början, en viktig detalj för mig som tränar så många olika och en del ganska försiktiga hundar.

För att få hunden intresserad av the har jag börjat träna på en plattform
http://www.youtube.com/watch?v=RhyqX70pEKY

men borde gå att bara godisbelöna(noga med belöningsplacering!) så fort hunden nosar på theburken.

Toolah söker kantareller (även sådana som jag gömmer i huset om jag inte orkar eller kan gå ut) och då har vi tränat in kantarelldoften med klicker och noggrann belöningsplacering. Trots att hon från början rent ogillade lukten från början och vände bort huvudet i avsky (?) när hon kom till svampen, så lärde hon sig. ;)

Jag måste verkligen testa detta! Vart galet inspirerad :idea:
Tackar så mycket!

Halvt kl. Jag lägger upp film här så fort vi prövat :D

Ja vi tävlar ju inte direkt i lydnad men för att var vår första hund och vi har upptäckt klicker så tycker jag att vi är rätt duktiga ;) Jag är så stolt över honom. han har imponerat på två kursledare när vi gått kurs också. De trodde aaaaldrig att en tax skulle bete sig så bra (i slutet, i början är han den enda som skäller på alla)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 066
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 924
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Frågar för att höra om det är någon som kan hitta ett mönster eller orsak som jag har missat. Här hemma bor det en bearded collie...
2
Svar
23
· Visningar
4 977
Senast: Nenyah
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka