Milosari

Trådstartare
jag har fått en cd-rom med en hemmagjord film på. men jag kan inte öppna filerna? det står att de öppnas med okänt program och jag är helkass på datorer och fattar ingenting. en av mapparna innehåller en DAT-fil och en annan fyra VCD-filer. var finns filmen? och hur öppnar jag den?

Sv: film

"Video cd (vcd eller Video Compact Disc) är ett format som används för att lagra film på en cd-skiva. Bild- och ljudkvaliteten är ungefär lika bra som hos vhs.

Vcd är baserat på MPEG-1, med konstant bitrate (CBR) på 1150kbit med upplösningen 352x240 (NTSC) eller 352 × 288 (PAL). Vcd har fått sin största spridning i Asien (utom Japan) eftersom det är billigare att trycka skivorna jämfört med till exempel dvd, de tål högre luftfuktighet än vhs-band och spelarna är billiga att tillverka. Vcd används generellt för filmer med lite lägre kvalitet (CAM/TS/TC/Screener(vhs)/tv-rip(analog)) för att få mindre filer och få plats med så mycket som möjligt på en enkel skiva. Videodelen av vcd och svcd lagras på skivan i sektorer utan checksummor och kod för felrättning. Detta gör att det får plats lite mer data än på en normal data-cd."

Pröva att ladda ner VLC
www.videolan.net

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 120
Senast: cirkus
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 047
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka