Film, spel, sketch eller hittepå?

aida

Trådstartare
Jag började fundera på en grej helt apropå inget alls ikväll och kan nu inte släppa det.
Jag och framförallt syrran, har alltid skämtat om att det inte är lönt att köra över pensionärer, de ger för dåligt med poäng! De är ett för lätt offer, det ger mycket mer poäng att köra på en kvick ungdom!

Vart kommer det i från? Det måste vara något rätt så gammalt vid det här laget, för det är något som hängt med oss sedan långt tillbaks, minst 15 år... Nån som vet?

Inte för att Eddie Meduza är nåt jag roar mig med att lyssna på,
men det där skulle jag mycket väl kunna tänka mig finna i hans produktion.

Jag började fundera på en grej helt apropå inget alls ikväll och kan nu inte släppa det.
Jag och framförallt syrran, har alltid skämtat om att det inte är lönt att köra över pensionärer, de ger för dåligt med poäng! De är ett för lätt offer, det ger mycket mer poäng att köra på en kvick ungdom!

Vart kommer det i från? Det måste vara något rätt så gammalt vid det här laget, för det är något som hängt med oss sedan långt tillbaks, minst 15 år... Nån som vet?
Gammalt, riktigt gammalt, tiopoängare för en pensionär med rullator på övergångsställe. Typ , liksom "åh ser du tiopoängaren".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka