Film på mig och argbiggan *ler*

snurpe

Trådstartare
Vi är inte alltid arga på varandra ;) Lite söt kan hon vara också :love: Hon är inte helt obesvärad (:D ) men helt dumt var det inte att träffa på matte i köket idag.

FILM

/snurpe

Sv: Film på mig och argbiggan *ler*

Va gulligt :love:
Och va söta ni var :)

Hehe, tack. Vi kan vara lite mysiga ibland också :D

/snurpe

Det ser ju fint ut på slutet. Men jag reagerade på ditt kropps-
språk, kändes som att du stirrade henne i ögonen för mycket. Stirra inte så mycket på henne, utan försök istället känna efter när hon blir missnöjd. :)

Det där är lite svårt tycker jag. Katter söker ganska ofta ögonkontakt, varför ska vi människor inte få göra det?

Sen vet jag inte riktigt om jag tycker hon stirrar. Tittar, ja, men stirrar?

Jag kan trösta dig med att sådär länge skulle jag aldrig få hålla varken Abbie eller Yoga. Abbie är en extremt mild och go katt som aldrig sagt ifrån och Yoga är en väldigt gosig kisse. Men på sina vilkor.

Hon är urgullig! Jag håller med, mina katter skulle aldrig gilla att bli hållna sådär länge. ;) Mina katter gillar inte att bli burna särskilt mycket heller ifall det inte finns något extremt spännande att titta på därifrån, men de är inte så tuffa som din tjej som säger ifrån argt utan gnäller bara. Mycket pip blir det när man lyfter upp dem, man kan ju faktiskt inte låta bli. :D

Mina katter har aldrig reagerat negativt på ögonkontakt, de älskar att "prata" med mig och tittar gärna i ögonen. Jag tror det mer är kroppsspråket i sin helhet som en katt reagerar på.

/Erica

Vilken otroligt tjusig kisse :) Och hon verkar ju uppskatta att vara i famnen, även om hon inte är typen plåsterkatt... Nån argbigga är hon då definitivt inte :) Hoppas att allt ordnar sig.

Tack alla! Det känns skönt att höra att hon är go. Det är hon (när hon inte attackerar mig :D ). Men kanske blir dessa stunder fler i framtiden :)

/snurpe

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 410
Senast: Kaching
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 853
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
5 941
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?