Film med Podhajsky

R

rosroten

Nu är jag helt ny här och vet inte om någon lagt in den här informationen men vill ni se Podhajsky rida så gå in på svt:s hemsida, öppet arkiv och skriv 1952 i sök. Då kommer bl.a. en kort film om Internationella Ryttartävlingar på Östermalm upp. I den filmen finns en uppvisning av Spanska Ridskolan i Wien (ca 3 min. in) med Podhajsky i spetsen.

Ha de'
Rosroten

PS. Nu blev jag osäker, man kanske inte får hänvisa till andra hemsidor.? Får plugga lite regler...
 
Sv: Film med Podhajsky

:banana: Hej.
Gissa om jag blev förvånad när jag tittade på filmen. Den första ryttaren som hoppar har varit min arbetsgivare i mitten på 80-talet. Jag tror hon red på stamstoet till stuteriet jag jobbade på. Jag visste att hon tävlat för Sverige men hade inte sett filmen förut.
Ps Det är Bi Wehtje (tidigare Asker) som rider. Hästen heter Erna e.Jovial om jag inte minns fel. Mvh Ingela:banana:
 
Sv: Film med Podhajsky

Och Erna var mamma till hingsten Caracas - fullständigt onödigt vetande :D

(kan tyvärr inte se filmerna på datorn på jobb:crazy: )
 
Sv: Film med Podhajsky

*KL*
Det finns en annan gammal pärla i finska yles arkiv från 1937. Klippet heter "Hästen i skolan" och visar hur överste Viljo Forssell utbildar sin häst i dressyr. Tyvärr är filmen endast på finska, men det finns kanske ändå folk som är intresserade av att se den :confused:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=1&t=&a=2288

(fungerar inte i firefox)
 

Liknande trådar

Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 843
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp