maximus123

Trådstartare
Ni som har Figaro R-avkommor: Hurdana är de i storleken? Berätta gärna vad det är för möderne och hennes mkh! Är även lite nyfiken på era avkommors temperament! Har själv en 1 åring efter honom Figaro R-Vivaldi), är alltid roligt att jämföra o diskutera :bump:

Sv: Figaro R

Mitt sto är född 06.
Är undan Bayron-Ganesco.
Mäter idag ca 159 cm i mkh och hon har hela tiden varit ganska jämn.
Väldigt trevlig, positiv och lätthanterlig.
Bild på henne finns på www.pixbox.se/alb735522

En kompis till mig har en val f.06 e.Figaro R- Bolero -Arram.
Han är i nuläget ca 166. Är för övrigt också till salu:)

Jag har 2 st ...en född .06 o en -07.
-06an blir liten Runt 161-163(är 157cm nu).
-07 blir stor ...mellan 167-172cm.
Båda är jättefina i temperamentet.
Här är -06an...sommarfet.
28-08004.jpg

28-08015.jpg

Ser ju väldigt klar ut o har gjort hela tiden.
Hennes största brister är kort rygg o hals.Men det stör inte så mycket då hon är väldigt proportinerlig.
Lillasyster är inne i en skitful period just nu där inget hänger ihop.
Lång hals o rygg.
28-08033.jpg

Så pass nöjd med dessa att jag funderar att pröva Figaro R på mitt Chapman sto också ...kul att se vad som skulle komma ut av den kombinationen.
Finns fler bilder fresten på vår hemsida...även film på den äldsta av Figarotöserna.
www.axlundastuteri.webs.com (Album o videos)
De heter Fenomen AX o Final Touch AX.

Jag har en kille efter Figaro som är född i mars i år.
Hans mamma är Engelskt Fullblod (e:Verd Antique) och är 159 i mkh, och det kommer han garanterat att växa om;). Han är idag 4,5 månad gammal 130 i mkh, lite högre därbak, har ej mätt.
Han är otroligt trevlig i psyket! Lätthanterlig (står som ett ljus när hovis verkar. I alla fall de tre första fötterna, när det kommer till den fjärde brukar han ha börjat tröttna:angel:), nyfiken och otroligt social. Kommer alltid tultandes till en i hagen och ska vara med vad man än gör, typ mockar hage. Lite jobbigt bara att han ska hjälpa till jämt, för det tar ju lite längre tid när han är som en svans efter en och ska kolla läget hela tiden:D.Orädd är han också för det mesta.
Han har uppvisat väldigt fin trav, och galoppen ser inte heller tokig ut:d, när han väl galopperar i lugnt tempo. Oftast finns inte trav och kortare galopper i sortimentet, det är antingen skritt eller galopp fullt ös medvetslös:D

Liam:

22041322.jpg

22041324.jpg

22803622.jpg

Senast ändrad:

Min är ljus fux och ligger nu på ca 162 men blir nog av ganska god storlek.
Fantastiskt trevlig i sitt temperament, igår t.e.x var vi på extriörbedömnings kurs och vid eftersnacket stod hon på trailern i en och en halv timme. Dessutom skötte hon sig i ledvolten bland alla hästar. Alert och vaken men samtidigt cool vilket är bra när jag får gliringar av mina kompisar för hon är fuxmärr;)..
Högrest modell.
Kan tyvärr inte lägga ut bilder men vad jag älskar denna häst:laugh:.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 080
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 241
Senast: Oknytt
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 295
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka