Fick stoföl 4 veckor tidigare än beräknat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
R

Rikkan

Men det verkar gå bra.
Rikkan har nu accepterat fölet och låter det äta. Fölet är otroligt piggt, otroligt blank i pälsen och stak på benen. :love:

Är det något man bör tänka på eftersom det kom lite väl tidigt?

4 veckor för tidigt är ju på 'gränsen' till prematur, och även om den verkar pigg & alert så bör du vara väldigt försiktig med utevistelse och kontakt med andra hästar samt nyfikna 'tvåbenta' besökare!!

För tidigt födda föl är mkt känsligare för infektioner än de som föds på 'övertid'!!!

Den blanka pälsen tyder på för lite 'underhull' och den har säkert ingen riktig fölpäls ännu (skyddande, värmande ullpäls).. den får absolut inte ligga utomhus på ett par veckor MINST!!!

Lycka till! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 705
Senast: Kajsalisa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka