Fick plötsligt ångest!

B

beda

I våras anmälde jag oss till tävlingslydnad, och fick veta att jag troligen får vänta minst ett år pga kö. Bra, tänkte jag, då har vi minst ett år till av träning, så kanske jag känner att vi är riktigt mogna när det sedan blir aktuellt.

Men nu har jag tydligt kommit med, kursstart mitten av september! :eek: :eek: :eek:
Hjälp, nu får jag nästan ångest. Vi som är så dåliga, vi kommer ju att skämma ut oss totalt. Där kommer jag med min stora, flamsiga hund som inte kan gå "fot"... De andra är säkert jätteduktiga, och vi är sämst. :o :o :o

Ska jag hoppa av redan nu och ge någon annan platsen, eller ska jag hårdträna de moment som vi är dåliga på... *tveksam* Har ju två veckor på oss, så det kan gå. :cool:
Ikväll ska vi träna, så jag får väl känna av läget lite då. :cool:

Hur mycket ska man kunna för att gå tävlingslydnad? Det är ju trots allt en kurs där man ska lära sig saker, och vi KAN ju endel moment (utom hopp och fritt följ egentligen) även om de inte görs HELT korrekt :angel: .

Vad tycker ni - ska jag gå eller inte?
Ni som är instruktörer - vilka krav har ni på deltagarna? Gör det något att någon är lite sämre än de andra, eller är det okej? :angel:

/ MVH beda som plötsligt tappade all form av självkänsla och tror att hon är sämst i världen på hundträning :eek: :cry:

Sv: Fick plötsligt ångest!

Självklart ska du gå!!
Tror absolut inte att ni kommer vara sämst! Som du själv sa är ni ju där för att lära er tävlings lydnad.
På min hund klubb bör man ha en bra grundlydnad på sin hund om man ska gå tävlingslydnad.
Jag tror att det kommer gå jätte bra för er!
Jag ska också gå en tälvlings lydnads kurs med min Jack Russel nu, efter avsluted kurs ska man kunna tälvla lydnadsklass 1 med godkänt resultat.
Och vi har bara gått en grundkurs i våras, så jag lovar vi är inte heller några proffs, men vi kanske blir efter den här kursen ;)

Lycka till!

Klart att du ska gå!!! Som sagt så går man ju en kurs för att lära sig och inte för att komma och visa hur duktig man är (det är ju tävling till för ;) ) Det du behöver kunna är ju bara i princip att du har en allmänlydig hund så att ni kan starta igång med träningen!

Du kommer att tycka att det är jättekul!!!

Avslutar med en liten pep-dance!

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Tusen tack ska ni ha :bow:

Kvällen träning gick ganska bra, trots att min hund var i flamsigaste laget så är det bättre än när han är seeeeg.

Så nu känner jag bara: Klart vi ska gå kurs! :banana: :idea:

Funkade
10_2.gif
-träningen ??

*asgarv* :rofl: :rofl: :rofl: :p

Ja faktiskt, han blir så till sig att jag funderar på att satsa på freestyle istället för lydnaden. :D Numera dansar vi omkring på lydnadsplanen. :D :p

Jag har upptäckt att min hund måste "peppas igång". Då startar till och med kamp- och föremålsintresset, och idag kände jag att det höll i sig riktigt länge. Vi hade också en ny hund i gruppen, en snygg vit herdehundsdam, och Boris tyckte att hon var skitsnygg :love: . (verkade inte ömsesidigt dock, hon var lite otrogen med en pudelkille :cry: ).

Men visst funkar det med att :banana: - absolut. Ändå är jag inte jätteöverdrivet :banana: , men jag jobbar på det som sagt...

Klart Du ska gå!

Det är ju meningen att Du ska lära Dig på kurs, inte kunna allt!

:bump: :bump: :bump: Go Girl!! :bump: :bump: :bump:

Vi som är så dåliga

Vem säger det ? Är inte kurser till för att lära ? Skärp dig och ta för dig..Alltid finns det någon som är *sämre* ;).

Jag och fd hunden hoppade på en träningshelg med (kommer ej i håg namnet nu) MEN en..elit-vinnare i lydnad nåt år..och vi var ta mig tusan..näst bäst på hela helgen, antagligen för juag tog för mig...och tänkte: hund som hund.. ;)..bland alla *fina* brukshundar.

Så..mitt råd är: ta för dig medans du kan..det kan bara bli bättre.

Tack allihop! :bow:

Nu är det hårdträning som gäller, åtminstone på fria följet. Det borde vi kunna fixa på två veckor tycker jag. ;)

Så akta er nu alla brukshundar - här kommer vi och sopar banan. :devil: :rofl:

Vad bra att du gick trots allt!

Min hund var i en riktig trotsålder när vi gick första kursen i tävlinglydnad. Drog iväg under platsliggningen osv.
Rätt var det var så drog det iväg tre-fyra hundar, med min ullebulle i täten... :o Och det var inte bara en gång det hände.

Jag var totalt gråtfärdig och tyckte att vi var helt usla. Sen blev han belagd med "fotboja" dvs spårlina under platsliggningen och inkallningen.

Nu har (förhoppningsvis) den största trotsen lagt sig. För nu har vi kunnat träna med honom lös! :)

Nåja, han är väl inte terrier för intet... :love:

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 127
Senast: Korekatten
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit in på området självmedkänsla, och inser att det är ett område som jag definitivt behöver fördjupa mig i. Att praktisera...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama